Te dikke shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loesje_FB

Te dikke shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:15

Hallo allemaal,
Ik heb een veel te dikke shetlander. Ze staat in een schrale weide, krijgt geen krachtvoer word bereden en is nog te dik. Ik weet niet wat ik moet doen. Als dit zo door gaat word ze bevangen en als ik de wei nog kleiner maak kan ze ook weer bevangen raken. heeft iemand tips?

jillietje

Re: Te dikke shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:17

veel bewegen, wat minder eten
is hij echt veel te dik of valt het nog wel mee

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:19

Heb je niet de mogelijkheid om haar op zand te zetten?
Dan zou je het misschien een beetje kunnen afwisselen. Paar uurtjes op gras, en daarna weer het zand op.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:20

in kort gras zit veel suiker.
je kunt ze dan nog beter op zand zetten en een paar keer per dag een uurtje op het hoge gras (bij voorkeur bloeiend gras).
of 's nacht in de wei en overdag op zand, met was schraal hooi. (overdag is het suikergehalte het hoogst)

Loesje_FB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:21

Angel___ schreef:
Heb je niet de mogelijkheid om haar op zand te zetten?
Dan zou je het misschien een beetje kunnen afwisselen. Paar uurtjes op gras, en daarna weer het zand op.

Nee, ik hen daar niet de mogelijkheid toe. Ik ga proberen om haar meer beweging te geven, ik hoop dat dat lukt.

Loesje_FB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:23

xElienx schreef:
in kort gras zit veel suiker.
je kunt ze dan nog beter op zand zetten en een paar keer per dag een uurtje op het hoge gras (bij voorkeur bloeiend gras).
of 's nacht in de wei en overdag op zand, met was schraal hooi. (overdag is het suikergehalte het hoogst)

Ja, dat weet ik. Ik heb haar nu om een klein stukje lang gras staan. Maar ik ben bang dat ze bevangen raakt als ze nog minder kan eten.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:26