Een paar mooie kiekjes van 2 knappe dames

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Een paar mooie kiekjes van 2 knappe dames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:54

Vandaag even flink geschrokken van mijn gekke veulie! Beiden veulens lagen toen we aankwamen bij de wei en ze stonden allebei op..even later liet mijn veulen zich voor mijn voeten zo op de grond in de modder vallen..en ze bleef liggen (rechtop en oortjes gewoon naar voren) even later stond ze weer op en deed ze het nog een keer..daarna was het over en heeft ze gewoon gedronken en gespeeld >;) (ze wordt extra in de gaten gehouden de komende dagen)

Eggie is inmiddels ruim 3 maanden en met 4 maanden zal ze bij mamma weggaan..dit omdat ze er klaar voor is en omdat de merrie zelf ook nog erg jong is en het nu mooi geweest is voor haar.

Afbeelding
Samen slapen

Afbeelding
'Duwen Eggie'

Afbeelding
En daar ging ze me liggen..

Afbeelding
En nog een keer..

Afbeelding

Afbeelding
Ook Escada groeit hard en wordt een mooie dame

Afbeelding
Samen

Afbeelding
Beiden bij mamma Laurie

Afbeelding
Goudlokje

Afbeelding
Lief snoetje

Afbeelding
Impressed aan het hooi en Eggie begint aan mijn laars

R0oszs

Re: Een paar mooie kiekjes van 2 knappe dames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:56

ik zie geen foto's?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:57

R0oszs schreef:
ik zie geen foto's?

Site heeft het zwaar, ze doen het hier inmiddels wel weer

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:59

wat een mooie meiden, maar zo vroeg al weg bij moeders, jammer voor de merrie en het veulen, lekker tot een maandje of 10 bij elkaar laten dan kunnen ze t wel aan om uit elkaar te gaan, net als in de natuur. Is vaak traumatisch voor zon veulen..........

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:05

kim1207 schreef:
wat een mooie meiden, maar zo vroeg al weg bij moeders, jammer voor de merrie en het veulen, lekker tot een maandje of 10 bij elkaar laten dan kunnen ze t wel aan om uit elkaar te gaan, net als in de natuur. Is vaak traumatisch voor zon veulen..........

De merrie is nog maar 3.5 en begint het zwaar te krijgen, dan kies ik toch voor mijn merrie. Ken zelf een veulen die er met 3 maand af is gegaan en dat is nu een hele leuke 3 jarige. Dus 10 maand laten lopen is onzin.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:17

wat een mooie veulens allebei! :D

succes met afspenen, zal wel even zwaar vallen voor je merrie :(:)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:19

Ik zie nog steeds geen foto's?

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:20

nee ik ook niet. wel jammer was wel benieuwd!:)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:21

nope ik ook niet, net zag ik ze voor de helft, keer op f5 gedrukt maar nu niks meer........

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:21

De site is echt vreselijk..er wordt al naar gekeken waarom die zo traag is!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:22

Ik ben ook aardig benieuwd :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:27

Ik zie wel fotos hoor
ik vind het vos merrietje wel leuk
Zitten er ook papieren bij de veules?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:29

Eggie heeft helaas geen papieren (moeder is van Placido en is gedekt in de koppel helaas)
Escada (de vos) heeft wel papieren (Kojak x Boreas)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:31

geduld, geduld mensen, hooi en laars zijn nog niet op, dus nog alle tijd om foto's te bekijken :+ .
Komt Eggie in een groep veulens te staan? Toch zonde dat ze nu al uit elkaar gaan. Of wil je gaan beginnen met inrijden, nu het nog een paar maanden lekker buitenbak-weer is?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:34

Ik heb totaal geen haast wat rijden betreft Gem. De merrie heeft het zwaar, begint nu wederom in te vallen (ze krijgt op een volle wei hooi en brok bijgevoerd) Ik wil gewoon heel graag dat ze zelf ook nog iets gaat groeien. Eggie komt met andere veulens te staan en ze loopt hier vooral samen met Escada ipv bij haar moeder.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:40

ik kan de foto's wel de hele tijd zien :j

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:44

De foto's uploaden gewoon heel langzaam, maar ze doen het wel hoor.

Leuke veulens. Ze zijn erg nieuwsgierig zo te zien. Ik vind vooral het vosje erg leuk.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:45

De eigenaar zal blij zijn eens te horen dat zijn veulen ook mooi gevonden wordt, hij hoort meestal andersom :+

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:46

Jeanine84 schreef:
De eigenaar zal blij zijn eens te horen dat zijn veulen ook mooi gevonden wordt, hij hoort meestal andersom :+

Ach ik ben vosfan en ik vind deze erg leuk. Die van jou is ook leuk hoor ;)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 04:42

Jeanine84 schreef:
kim1207 schreef:

De merrie is nog maar 3.5 en begint het zwaar te krijgen, dan kies ik toch voor mijn merrie. Ken zelf een veulen die er met 3 maand af is gegaan en dat is nu een hele leuke 3 jarige. Dus 10 maand laten lopen is onzin.

Tsja we kennen allemaal wel een voorbeeld waarbij het goed gegaan is etc. maar het minimaal 6 maanden bij mama laten gebeuren is er niet voor niets.
Ik snap dat je het beste wilt voor je merrie, maar aangezien je zelf ook het voorbeeld van een ander veulen erbij haalt: er zijn meerdere jonge mama's en er vallen er meer in, logisch want ze voeden een veulen.
Buiten dat goede voorbeeld is het algemeen bekend dat zowel mama als veulen de extra tijd op prijs stellen, geestelijk vooral.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 10:29

Het zal allemaal best zo zijn wat je zegt maar mijn jonge merrie is gewoon op..ze kijkt nu al amper om naar haar veulen in de wei en het veulen nog minder naar de moeder..die gaat volledige haar eigen gang..dus waarom zou ik de merrie nog verder laten invallen en ten koste van haar haar veulen 6 maanden bij haar laten lopen? Veulen eet compleet zelfstandig..mijn merrie is voor haar 3e bevallen van een veulen dus ze is niet 'gewoon een jonge merrie' ze heeft nu zelf de tijd nodig om bij te komen en te groeien en ja ik kies voor mijn merrie. Als het veulen er niet klaar voor was geweest had ik haar nooit weggehaald!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:40

Je hoeft je niet te verdedigen, Jeanine ;) . Het is jouw paard, jouw keuze en daarnaast, geen discussietopic. (En met "zonde" bedoelde ik eigenlijk "zonde voor ons"; we hebben van ze (en jou :D ) genoten!)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 11:02

Dat weet ik wel Gem maar het is mijn eerste veulen en het kan me nog steeds onzeker maken. Wil alles goed doen, voor hun beiden. Maar mijn gevoel zegt dat mijn merrie er klaar mee is..ik heb altijd voor haar gekozen (anders had ze nu niet in Agelo gestaan) en dat zal ik blijven doen..ik heb dit verder uiteraard ook besproken met diegene waar ze loopt aangezien hij al jaren fokt en hij vond het een verstandige keus (hij ziet beiden dagelijks).

Verder zal je van beiden kunnen blijven genieten maar dan apart van elkaar :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:10

Jeanine84 schreef:
.dit omdat ze er klaar voor is en omdat de merrie zelf ook nog erg jong is en het nu mooi geweest is voor haar.

Mooie foto's maar dit is onzin. Geen enkel veulen is er 'klaar' voor op 4 maand. En dat de merrie zo jong moeder is, is hoogstwaarschijnlijk ook mensenwerk.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:15

Ik vind het heel verschillend; ik heb een hengstveulen gehad die 6 maanden bij mams heeft gelopen; mams kon het gemakkelijk aan en het veulen had het nodig. Het jaar daarop een merrieveulen met 4,5 maaden gespeend; het veulen was gewoon vet en mams gaf zich heleaal weg. Ik begin wel altijd een week of 2-3 voor het afspenen met brokjes bijvoeren aan het veulen. Beide veulens hebben het super gedaan na het afspenen zonder terug te vallen (staan bij ons 24/7 op de wei).