eilander schreef:Ik zou ze niet helemaal stil zetten maar lekker ontspannen wat longeerwerk geven.
Zelfs de laatste dag voor de keuring om te voorkomen dat ze TE VEEL stalmoet hebben en zich te gespannen presenteren!!
Het gaat nog altijd om de NATUURLIJKE AANLEG van een paard!!!!!
ja je kan ze elke dag wel een half uur longeren, maar dan meteen weer op stal, want geloof me ... zelfs de rustigste paarden worden daar lekker kijkerig van en dan laten ze juist hun beste loopje zien.
ronyjoe schreef:Ik doe zelf niet aan keuringen maar vind het een beetje zielig om je paard een aantal dagen op stal te zetten! Lijkt me niet echt diervriendelijk!! Ik zou wel wat minder actief aan het werk zijn maar als het paard goed in zijn vel zit zou het toch goed moeten komen....
er is niks zieligs aan om een paard een dag of 5 van te voren op stal te zetten hoor ...
gaatie echt niet dood aan 
wat is nou 5 dagen van een heel jaar.
Ik ben het eens met snowylover.
Wij zetten ze ook altijd een weekje ervoor op stal en de merrie haalt altijd kampioens titels en 1e premies en de veulens ook, dus het werkt wel.
En o de keuring moet je hem pas uit de trailer halen 10 minuten voor die aan de beurt is, maar dan moet je nog niet naar de ring lopen zodat het paard niks van de keuring ziet ... zo kan je snel even de vieze plekken weg poetsen en dan gaat het paard het pas echt spannend worden als hij bij de ring komt, doordat hij het van te voren nog niet heeft gezien