Mijn merrie is 1,5 maand geleden bevallen van een smokey black veulen (merrie bruin, Hengst cremello). Nu ben ik benieuwd hoe Smokey blacks er later uitzien, maar vind het lastig om goede fotos te vinden op internet. Heeft er iemand een voorbeeld voor mij?
Groetjes Wendy
Laatst bijgewerkt door petraaken op 08-07-09 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:tag toegevoegd.
Maar er schijnt nogal veel verschil te zitten in een smokey black en een smokey black, als je begrijpt wat ik bedoel.
Meavey
Geplaatst: 07-07-09 22:59
Nee in principe is het gewoon een zwart paard dat creme draagt sommige smokeys kunnen er iets rokeriger uitzien, maar kunnen ook gitzwart zijn. Net als gewone zwarte dus eigenlijk sommige zijn diepzwart anderen verbleken als snel bruinig in de zon. Dit is er ook 1: [EA-TK-PP] Smokey black NMPRS merrie
DubbelFun
Geplaatst: 08-07-09 11:48
horsething schreef:
Maar er schijnt nogal veel verschil te zitten in een smokey black en een smokey black, als je begrijpt wat ik bedoel.
Precies.
@horsething: als je het zeker wilt weten zul je moeten laten testen op het Creme-gen.
crazycactus
Geplaatst: 08-07-09 11:52
Deze merrie is van een vriendin van mij, getest op smockey black.
zomervacht
wintervacht
oog
RianneH
Geplaatst: 08-07-09 11:54
Maar, het is toch niet 100% zeker dat uit deze combi een smokeyblack komt? Kan toch ook gewoon een zwarte worden (naast alle andere mogelijke combi's, valk, bruin, vos, palomino?)
Volgens de eigenaresse van de hengst kan er alleen palomina valk en smokey black uitkomen. Aangezien de hengst cremmello is geeft hij sowieso 1 creme gen af. Daarom kan er geen gewone bruine of zwarte uitkomen.