Overschrijven van Westfaals naar Nederlands stamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Overschrijven van Westfaals naar Nederlands stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:35

Als je in Duitsland een Westfaalse merrie komt met een paardenpas, dus geen paardenpaspoort, is het dan mogelijk om deze merrie na het chippen over te laten zetten naar het KWPN? De afstamming van de merrie is Laureus x Fidermark.
De merrie is nog niet gechipt, omdat je daar nog de keuze hebt tussen chippen of schetsen en branden. In de paardenpas staan haar aftekeningen en het brandmerk met nummer.

Jes

Re: Overschrijven van Westfaals naar Nederlands stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:37

Ik heb dit ook eens geinformeerd bij het KWPN voor mijn merrie, je moet dan naar de merrie keuring. Als ze volgens de keurmeesters voldoet aan het fokbeeld van het KWPN kan ze ingeschreven worden.
Als het je alleen om het paspoort te doen is kan je dat ook bij de KNHS aanvragen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 08:53

Het is mij idd voorlopig alleen om het paspoort te doen, dan laat ik haar maar chippen via het KNHS. Bedankt Saffier!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:15

Zo'n pferdepass is toch ook een EU erkend paspoort? Dan hoef je haar enkel nog te laten chippen...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:50

Een Pferdepass is hetzelfde als een KWPN paspoort.

Zo heb ik een KWPN'er met een Westfaalse pferdepass, een nederlandse chip met KWPN stempel. Dat kan allemaal.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:18

Wilawander schreef:
Een Pferdepass is hetzelfde als een KWPN paspoort.

Zo heb ik een KWPN'er met een Westfaalse pferdepass, een nederlandse chip met KWPN stempel. Dat kan allemaal.

En jouw paard is verder niet voor de keuring geweest? Je hebt je paard dus gewoon laten chippen door bijv. de DA en dan de Pferdepass met formulier en stickers opgestuurd naar het KWPN?
Ik heb het KWPN vorige week ook al een mailtje gestuurd, maar zij zijn nog niet zo snel.......

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:50

Ik woon net over de grens in Duitsland en de merrie hadt een veulen en toen is de veulencontroleur van het KWPN langs geweest om beiden te chippen. Een DA kan dat ook maar volgens mij niet elke DA. Beter even navragen.