[H] [SHIRE] Welke hengst voor mijn shire merrie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samloes

[H] [SHIRE] Welke hengst voor mijn shire merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:21

Ik zit er over na te denken om mijn shire merrie van 7 jaar, 1.75m, te laten dekken.
Ben nu pas begonnen met de zoektocht naar een mooie hengst.

Op zich gaat mijn voorkeur naar een shire, tinker of trekpaard(kent iemand een kruising van shire x trekpaard, nooit gezien!), maar een mooie fries of ander ras sta ik ook voor open.
Rendel heeft zijn geen stamboom, wel ingeschreven bij drumhorse-stamboek al register merrie, dus als ik haar laat dekken door een shire of tinker, dan kan ik wel voor het veulen papieren aanvragen.

Maar ik vind papieren niet heel erg belangrijk, dus een hengst zonder stamboompapieren is ook een optie.

Hebben jullie misschien leuke ideeen qua hengst voor haar? Wel is mij verteld dat ik het beter kan houden op een koudbloed of is dit onzin? Alle tips zijn welkom! Zelf wil ik een niet te kleine hengst.

Hier wat foto's van Rendel:

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Re: [H] [SHIRE] Welke hengst voor mijn shire merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:03

EHK --> BKR

Daar ik vrees dat er op EHK weinig tot geen reactie gaat komen verplaats ik dit topic naar het rassensubforum waartoe dit ras behoort. Op BKR zitten volgens mij de meeste kennis van dit ras.

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:45

Ik heb eens een fries x shire gezien en die zal ik nooit vergeten... echt prachtig!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:54

Rendel schreef:
Wel is mij verteld dat ik het beter kan houden op een koudbloed of is dit onzin?

Ik vind ook dat je het beste bij een koudbloed kan houden (of zoals ik een warmbloed maar met koudbloed karakter) omdat veel kruisingen van warm en koudbloed niet weten wat zij met die warmbloed energie moeten doen.
Je ziet nu ook dat bv haflingers die "veredeld" zijn met arabier bloed erg druk zijn en komen ze er eigenlijk van terug.
Dus ik raad ook aan om ook echt naar de karakter van je merrie en vooral van de eventuele dekhengst te kijken :).
Veel plezier met uitzoeken! :D