Wat zijn de kenmerken van een criollo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Wat zijn de kenmerken van een criollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:42

Hallo, ik denk dat ik zojuist een criollo ponytje gekocht mar omdat ze geen papieren heeft kan ik het niet weten. Ik wil zoveel mogelijk informatie bijeen hebben dus alles over de criollo is welkom.

xx

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:43

heb je een foto van je paard.

heb zelf 2 criollos. ;)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:46

mariska32 schreef:
heb je een foto van je paard.

heb zelf 2 criollos. ;)

o tof ik stuur je direct een site door me fotos op :p

Ragdollcat

Re: Wat zijn de kenmerken van een criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:50

En hoe zijn ze? en zijn het leuke paardenrassen?

Wat zie en lees je er weinig over he.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:50

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:57

mariska32 schreef:
http://www.teamdutchhi5.nl/criollos/

hier zou je ook even kunnen kijken.
waar heb je je paard vandaan?

de kenmerken zijn ze helemaal ze heeft er alles van ik heb de pony in de limburg gekocht die mensen kochten haar als 1 jarige in ospel te nederland maar daar hoorde ze dat ze van een ander land kwam maar waar wetten we na die paar jaar niet meer de mensen zaten ook zo niet in de sport.

groetjes

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:05

Ragdollcat schreef:
En hoe zijn ze? en zijn het leuke paardenrassen?

Wat zie en lees je er weinig over he.

uhhhhh,ik heb er 2.
zullen dus wel leuk zijn. :D

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:19

Kan je een foto hier op het forum zetten? Heb er net als Mariska ook 2!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:42

Ik ben ook nieuwsgierig naar foto's :9

Ik heb zelf ook een criollo, foto's in profiel!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:51

als het goed is heb ik de fotos nog maar dan moet de ts toestemming geven om te plaatsen. ;)

ik zie net dat ze haar te koop heeft gezet.
ik ben geen!!!!kenner maar mijn indruk is geen criollo.....

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:29

Ik heb niet heel veel ervaring met criollo's.
Maar een vriendin van mij, haar moeder heeft een criollo. Ik rijd daar ook zo af en toe op en heb hem geregeld even in handen.

Ik vind het een heel trouw paard, hij is heel erg op mensen gesteld. Als ik naar de wei loop voor het paard van mijn vriendin, komt hij ook altijd een kroel halen. Hij is namelijk gek van aandacht en kroelen.
Met rijden is hij heel braaf, af en toe heeft hij wel een stoute bui, maar op 15 x rijden komt dat misschien 1 x voor.

Met buiten rijden is hij echt heel braaf, als we dingen tegenkomen die hij eng vind, gaat hij stil staan, observeert de boel en loopt daarna verder. Heel soms doet hij dan wel een stapje opzij, maar rennen zal hij niet.
Wel heeft hij last van voernijd tegen over andere paarden, niet tegen over mensen. Hij beschermt zijn eten echt en zal er voor in gevecht gaan. Dat merk je ook op de wei, in het begin was het flink knokken, maar de paarden hebben hem inmiddels als leider geaccepteerd en nu gaat het echt perfect. Geen ruzie of wat in de wei, gaat een paard een ander paard klieren gaat hij er tussen in staan :)

Oja hij is op jonge leeftijd naar Nederland gekomen van uit Argentinië. (ik geloof dat hij een jaar of 2/3/4 was, maar zeker weten doe ik dat niet)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:03

Lizz schreef:
Maar een vriendin van mij, haar moeder heeft een criollo. Ik rijd daar ook zo af en toe op en heb hem geregeld even in handen.

Ik vind het een heel trouw paard, hij is heel erg op mensen gesteld. Als ik naar de wei loop voor het paard van mijn vriendin, komt hij ook altijd een kroel halen. Hij is namelijk gek van aandacht en kroelen.
Met rijden is hij heel braaf, af en toe heeft hij wel een stoute bui, maar op 15 x rijden komt dat misschien 1 x voor.

Met buiten rijden is hij echt heel braaf, als we dingen tegenkomen die hij eng vind, gaat hij stil staan, observeert de boel en loopt daarna verder. Heel soms doet hij dan wel een stapje opzij, maar rennen zal hij niet.
Wel heeft hij last van voernijd tegen over andere paarden, niet tegen over mensen. Hij beschermt zijn eten echt en zal er voor in gevecht gaan. Dat merk je ook op de wei, in het begin was het flink knokken, maar de paarden hebben hem inmiddels als leider geaccepteerd en nu gaat het echt perfect. Geen ruzie of wat in de wei, gaat een paard een ander paard klieren gaat hij er tussen in staan :)

Oja hij is op jonge leeftijd naar Nederland gekomen van uit Argentinië. (ik geloof dat hij een jaar of 2/3/4 was, maar zeker weten doe ik dat niet)

die van mij is ook op jonge leeftijd naar nederlands geimporteert ondertussen denken we echt een criollo. En ik kan haar helemaal met de jouwe vergelijken

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:19

Maar waar blijft die foto nu????

ikkuhamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:46

Lizz schreef:

(het is mijn ouders hun paard :P)
Hij is 3 of 4 jaar geleden naar Nederland gekomen hij is nu 9 jaar :)
Maarhij is inderdaad wel braaf af en toe wel erg angstig ( voor vliegenspray enz. Ook kan is hij wel is bang als hij vast staat voor paardendie wat te dicht achter hem aanlopen. Zijn al wat touwtjes kapot gegaan :P) Maar voor de rest kan je er echt alles mee.