eczeem deken of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mini_shetjes

eczeem deken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 22:42

ik heb een mini shet die zijn staart en manen kappot schuurt. het is alleen niet zo erg dat hij er wondjes van heeft enzo. ik denk erover om een deken voor hem te kopen maar ben er nog niet overuit of ik dat zal doen of dat ik verder gga zoeken naar middeltjes.

hij staat bij stilstaand water en er zijn veel knutten, ook staat zijn zoon ( 1 jaar ) bij hem in het weiland en ze spelen veel. ik weet niet of een deken daar tegenkan. verder wil ik hem zo natuurlijk mogenlijk houden. wat vinden jullie? deken of niet?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:40

je kan het altijd proberen, zou het beste zijn als de pony's onder toezicht stonden, zodat het gezien wordt als het verkeerd gaat met het deken.
sommige pony's slopen dekens, andere niet.
ik durf die van mij eigenlijk niet een deken (vliegendeken) om te laten in de wei, omdat ik denk dat ze ermee kan blijven haken, of dat de andere pony's er niet van af gaan blijven.
maar ze heeft ook geen eczeem, het zou dan gaan om haar rust te gunnen van de vliegen.
bij echte eczeem zou ik wel proberen een eczeemdeken om te doen, als dat echt niet blijkt te gaan kan je altijd nog verder denken.

Dobel

Re: eczeem deken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:42

deken werkt prima zou het zeker aanraden wel elke dag even poetsen omdat de dode haren niet weg kunnen.
middeltjes tegen eczeem zijn er niet die echt werken dan (hoewel ze het nu over spul hebben dat goed schijnt te werken, maar eigenlijk voor koeien en schapen is)

TeeGee

Re: eczeem deken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:12

Er is een centraal topic over schuren en exceem op MD. Daarom een slotje.