welk halster en welke kleding met mini naar keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

welk halster en welke kleding met mini naar keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 19:02

Welk halster wordt het liefst gezien door de jury bij een keuring voor mini's (mini appaloosa's)? Een wit halster of een leren voorbrenghalster?

En welke kleding is voor voorbrengster het beste?
- een witte rijbroek of een gewone witte broek?
- een witte blouse, met korte of lange mouwen? (of iets anders?)
- een stropdas, welke kleur? of een strikje?

Purky

Re: welk halster en welke kleding met mini naar keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:57

Is denk ik gewoon een persoonlijke voorkeur. ;)
Zelf zou ik een leren voorbrengalster met witte rijbroek en lange mouwen..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:02

Waar breng je hem voor?
NMPRS of NAS?

NMPRS is vrij kwa halster, voorbrengen in het wit of wit shirt met zwarte broek.
NAS weet ik niet.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:35

Leren halster is het mooist :j , witte broek, witte bloushe met korte mouwen (wel zo lekker met dit warme weer) maar smaken verschillen natuurlijk.. ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:54

Het voorbrengen bij het NAS en NMPRS verschilt niet zo heel veel, maar het toiletteren van je paardje wel ;) Bij het NAS wordt er zeer weinig geschoren. Wel netjes oortjes uitknippen etc.
Qua halster zie je bij het NAS meer echte halsters (wit, zwart, leer etc.) en bij het NMPRS steeds meer showhalsters. Maar je moet je paardje voorbrengen met een halster waar je zelf prettig bij voelt ;)

Kleding verscheelt niet zo heel veel, maar bij het NAS houd iedereen zich een stuk beter aan de kledingvoorschriften. Netjes in witte broek en witte shirt/blouse. Je mag zelf kiezen of je met een rijbroek aan komt of een witte broek, wat je zelf fijn vind :j Zelf vind ik een broek netter staan dan een rijbroek, maar dat is misschien persoonlijke smaak ;) Je kan er heel makkelijk een wit tshirt op aan doen, of kiezen voor een blouse. Lange of korte mouwen het maakt niet uit. Meeste stamboeken zien graag een rode stropdas, het NAS heeft een eigen spikkeltjes stropdas ;) En voor de dames een spikkeltjes sjaaltje. Volgens mij heb ik iemand eens horen zeggen dat het in het regelement stond, maar ik heb nog niemand geweigerd gezien die geen stropdas droeg ;)
Hou wel eventjes de weerberichten in de gaten tegen die tijd. NAS zit vaak op de 1ste zaterdag van september, en dan kan het weer nogal wisselen ;)
Het NMPRS geeft voor elke keuring aan dat men witte bovenkleding aan moet, en witte of een zwarte broek. Helaas zijn er altijd een hoop mensen die zich hier niet aan houden, en creeer je vaak een rommeltje in de ring. ;)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 04:00

Ik vind een rijbroek aan in de ring geen gezicht. Dus gewoon een nette broek. Bovenkleding, mooist is een witte blouse, maar heb ook wel in een t-shirt voorgebracht, wel wit uiteraard.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:57

Mabedankt voor jullie antwoorden!!

Ik ga nog niet naar de officiele keuring, want mijn ukkie is in april 2 geworden, dus als ze 3 is ga ik pas voor de stamboek opname (heb er niet zoveel verstand van, maar ze is al wel opgenomen in het veulenboek of iets dergelijks, heb dus wel een paspoort van NAS) beide ouders staan daar ook in en ze heeft goede papieren.

Maar ik ga naar een keuring hier in de buurt bij de feestweek en ik weet wel dat ze het daar wel het liefst zien dat alles netjes gaat zoals bij een echte keuring. Je mag dus wel in je spijkerbroek komen, maar dan win je niets. Vandaar dat ik me afvroeg wat het beste was! Ik doe mee met speciale rassen, maar daar doen dus ook veel friezen en arabieren mee, kom ik aan met mijn mini appaloosa :P Maar ze mag er zeker wezen dus wie weet maken we toch een kans en anders was het gewoon een goede oefening :D

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:06

Hollands next top horse was ook maar een onderdeurtje, toch!!