ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb sinds kort een eigen pony maar het lijkt net of ze drachtig is. Ze heeft namelijk een "rare dikke buik" (je kan haar ribben gewoon voelen, dus ze is volgens mij niet te dik) en er zit een beetje wit spul (denk melk) aan haar uiers. ze vind het verder ook niet fijn als je aan buik zit. Ze is ook heel zenuwachtig als ze vast staat bij de poetsplaats ( dit had ze niet de eerste dagen). Verder is ze snel buiten adem ( maar dat kan ook liggen dat ze geen conditie heeft).
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van en ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik het kan zien. En of dit symptomen zijn of niet?
Gewoon laten scannen bij de dierenarts! Ze kunnen gewoon met de apparatuur aan huis komen. ALS ze drachtig is zal je de voeding moeten aanpassen voor 2
Gem
Geplaatst: 02-07-09 11:22
Hier zijn al zoveel topics over..... beetje zoeken.
@Kippie20 Het kan ook wat anders zijn dan drachtig. Door geen conditie en/of de hitte kunnen ze sneller buiten adem zijn. Ook kan het een grasbuik en/of wormenbuik zijn.
Ik zou beginnen met een goed ontwormingsmiddel.
PercyLeen
Geplaatst: 02-07-09 13:32
Op laten voelen dan weet je het zeker.
PercyLeen
Geplaatst: 02-07-09 13:36
gem schreef:
Hier zijn al zoveel topics over..... beetje zoeken.
Hee kip: Zoals ik je al gezegd heb moet je er echt even job ofzo naar laten kijken. Bel meursing even op voor een afspraak ofzo.. Bel misschien ook nog even de oude eigenaren op of ze misschien met een hengst in aanraking is geweest oid..
, dit was idd het leukste topic w.b. ongepland drachtige merries, met als resultaat een prachtig veulen. Het moet wel een zeer bescheiden hengst geweest zijn, want hij had zo opgekund voor de hengstenkeuring!