[TI] Gezocht: Kruisingen Tinker/Fries van Gadedijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Gezocht: Kruisingen Tinker/Fries van Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:25

Hoi,
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een volle Fries Jippe. Hij is geboren op de Gadedijk, een Tinkerstal. Zijn moeder Tjitske kwam daar drachtig van hem aan. Nu weet ik inmiddels dat na Jippe Tjitske nog een aantal keer gedekt is door Tinkerhengsten en daar mooie halfbroertjes/zusjes uit gekomen zijn van mijn Jippe. Graag zou ik willen weten of hier misschien familieleden van hem aanwezig zijn, liefst met foto. Gewoon om te kunnen vergelijken qua uiterlijk (ook al is die van mjij 100% Fries) en ook qua gedrag (ook omdat ik inmiddels weet hoe moeders zich gedraagt). Zowel Jippe als zijn moeder zijn lief, knuffelig en aanhankelijk en willen graag voor je werken.

Het gaat dus om kruisingen Tinker/Fries uit de merrie Tjitske, op de Gadedijk. (en dus niet om de 100% Tinkers daarvandaan)

snowdon

Re: Gezocht: Kruisingen Tinker/Fries van Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:02

Is Sjoukje van de Asheuvel geen dochter van Tjitske?
Dat zou 'Angeliekje' dan wel weten denk ik...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:53

Nee, Sjouke is geimporteerd uit Engeland, kan dus geen nakomeling zijn ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 23:53

De nakomelingen van deze merrie heten allemaal net zoals Jippe: Van de Gadedijk.

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:00

Misschien dat mijn tinker wel de vader is van sommige van deze veulens, keltic heeft namelijk een aantal gedekt bij van de Gadedijk. Ook friezen heeft hij wel gedekt. Inmiddels is hij ruin maar ik ben ook erg benieuwd naar zn kinderen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 10:54

Hoi Solsikke! Grappig. Voor zover ik weet was vanaf 2002 de moeder van Jippe de enige Frieze merrie daar. Dit heb ik van verscheidene bronnen gehoord (OA huidige eigenaar en toen berijder van Tjitske) In eind 2002 ongeveer moet ze daar drachtig gekomen zijn. In juni 2003 is Jippe geboren. Daarna is ze dus door inderdaad een Tinkerhengst (of meerdere) gedekt geweest in de periode 2003 tot 2008 denk ik (Volgens mij is de Gadedijk toen gestopt en heeft zij Tjsitske overgekocht)