Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjolvir schreef:Snap hem wel. Ik ben 1.84 en rij op ja, goed geraden, een fjord! En oei! nog niet zo'n grote ook, 1.45.
Begrijp ook helemaal dat niet iedereen het ziet zitten om erop te kruipen, aan de andere kant,
je gaat wel een papiertje halen, waarbij er dus verwacht wordt dat je iemand op zo'n beige geval ook les kunt geven.
Somebody_ schreef:Ik ben persoonlijk erg blij dat ik met mijn examen niet op een fjord heb hoeven rijden. Ik ben ruim 1.76 lang en niet de allerslankste, dat was natuurlijk niet bepaald de meest ideale combinatie geweest en dat is ook de reden dat ALLE pony's/paarden met een stokmaat onder de 1.60, ongeacht het ras(en helaas zijn de meeste fjorden niet bepaald groot), niet toegestaan worden. Volkomen logisch als je het mij vraagt!
daffodil schreef:Ik snap dat er geredeneerd wordt dat paarden dan ook niet te groot zouden moeten zijn, echter een groot paard dat correct gereden wordt, kan iedereen mee rijden ongeacht je lengte! En dat geldt dus niet voor zo'n kleintje.
Mijn paard is nameljik 1.84 maar er rijdt een 10 jarige bij mij op stal zó mee weg.....kind is echt ontzettend klein én heel smal dus licht maar krijgt alles voor elkaar!
Vind overigens wel dat een cursusleider in hoort te grijpen als er zo'n ongemanierd paard tussen zit, dat is te belachelijk voor woorden!
daffodil schreef:Ok, dan heeft de KNHS dat goed opgepakt! Ook wij hadden een cursusleider waar ik (en velen met mij) niet wild van waren hoor, die liet in mijn ogen ook paarden toe die niet geschikt waren....vond overigens die hele cursus één grote aanfluiting!Ik heb jaren eerder de basiscursus gedaan en die werd door een wildenthousiaste griet gegeven, die zo goed kon uitleggen en coachen, dat was geweldig! Daar heb ik destijds een hoop van opgestoken, niet van die tweede cursus, dat was zinloos!
Edit: Die mag de masterclas in Deurne gaan doen, dat is iets anders.
melle_odet schreef:ik heb de basis cursus gedaan(niet afgemaakt overigens)
maar heb wel mijn fjord mee gehad en dit mogt wel alleen met het examen niet.
dus die zei al van jeetje jij weet veel en jij legt alles heel netjes uit
en heb alleen me eigen fjord die dressuur kent en af en toe een sprongetje leuk vind
, al dribbelt die.
alles het maar dressuur kan en een sprongetje
of eentje met een eigen paard die het leuk vind om me te helpen