New kid on the block

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

New kid on the block

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 07:27

Laat ik hem voorlopig dan maar kid noemen. Maar hij krijgt echt een nieuwe naam. Meet our boy! Geboren op 26 Juni 2009.
Het is een kruising gangenpaard met super gangen aanleg.

Afbeelding

Rivaldo

Re: New kid on the block

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:36

Filmpje! :D

Lyniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:54

Lief !

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:19

Rivaldo schreef:
Filmpje! :D

Dat in mijn onderschrift staat Rivaldo? Lief he? Vanmorgen merkte ik voor het eerst wat veulen streken bij hem. Duwen met zijn koppie, proberen mijn hand te pakken. Nog allemaal onschuldig maar ik weerhoud hem er gelijk van.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:28

Ja, geweldig! :D

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:53

Wat een leuk veulentje en het filmpje is echt geweldig: het balanceren van het kereltje en mams' gesnuffel :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:25

Wat is het toch een schatje!!
Verkoop je hem?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:33

Haha dat filmpje *wiebelwiebelwiebel* :')
Maar wat een ontzettend leuk diertje! Wat voor gangenpaarden zitten erin?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:23

Victory: hij is te koop. Maar ik ben er niet rauwig om als hij blijft staan want ik vind hem met de dag leuker worden. Dus heb ik besloten om de dekking te herhalen. Ik wil alleen geen verzameling gaan aanleggen want dat gaat met zoveel ruimte maar al te gemakkelijk en het moet ook allemaal in de winter doorgevoerd worden natuurlijk.

Berdien: de merrie is 3/4 walker en 1 kwart apaloosa. Ze is black roan sabino. De hengst heb ik zelf en het is een Morgan horse met stamboom. Zoals je misschien wel weet heeft ook dat ras gangaanleg maar niet iedere morgan laat het zien. Of de ruiter kan het er niet uitrijden natuulijk. De mijne draaft. Hij is echt mijn paarden zielemaatje en ik geloof dat hij dat met mij wederzijds heeft. In mijn profiel staat een foto van hem. Niet zo'n hele mooie maar daar komt nog wel eens een nieuwe voor.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:24

Hee Balance wat leuk!
Ik zit net stiekem wat rond te dwalen op bokt ( zit op mijn werk te wachten op het eind van een vergadering) en het zoeken naar een leuke naam speelt nog steeds door mijn hoofd.
Zie ik staan : New kid on the block...
Is ook een leuke dacht ik nog .

Klik ik het aan... en warempel! Ik had helemaal niet gezien dat jij het topic geopend had.
Het filmpje kijk ik straks thuis even. Dat kan hier niet.. 8-) Ben benieuwd.
Leuk dat het zo goed gaat!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:37

anjore schreef:
Hee Balance wat leuk!
Ik zit net stiekem wat rond te dwalen op bokt ( zit op mijn werk te wachten op het eind van een vergadering) en het zoeken naar een leuke naam speelt nog steeds door mijn hoofd.
Zie ik staan : New kid on the block...
Is ook een leuke dacht ik nog .

Klik ik het aan... en warempel! Ik had helemaal niet gezien dat jij het topic geopend had.
Het filmpje kijk ik straks thuis even. Dat kan hier niet.. 8-) Ben benieuwd.
Leuk dat het zo goed gaat!

Hoi Anjore, tis een leuk ding hoor, wordt nu al brutaal (dag 5) en heeft al een tik voor z'n snoet gehad van me omdat 'ie wil bijten. Baasjes bijten doen we niet hoor. Nu is een hard 'UH!' voldoende waarschuwing om het te laten. In ruil daarvoor draait 'ie dan wel z'n kont toe, de boef. Het wordt ook al een aardig race monster. Hij gaat soepeltjes van walk naar galop en terug en ik glunder, smile.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:50

Wat een schetig filmpje :D ! Ben benieuwd hoe kiddie gaat heten.
Je gaat de dekking herhalen, dus houdt de merrie dus voorlopig toch nog ;) ?
Tja.... je hebt de hengst al in huis, ook zielig als hij niets te "doen" zou hebben :P .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 23:20

Niet zielig voor de hengst, wel wat lastiger als ze straks weer hengstig wordt. De merrie kan ook drachtig verkocht natuurlijk. Kan ik het veulen nog altijd terugkopen. Maarre.... ze is heel erg braaf dus ik vrees dat ik toch ga verzamelen. 8-) Het gaat zoals het komt he. De tijd zal het uitwijzen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 00:34

In mijn profiel kun je een kort verhaaltje over hem lezen als je niet kunt slapen, smile.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 15:02

De knoop moet doorgehakt, er is nog steeds geen naam. Bij deze wordt het dus: LEXUS.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 09:22

Afbeelding

Lexus, colt (hengst) dag 10. Wie durft er wat meer van de toekomstige kleur te zeggen?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 21:09

gem schreef:
Wat een schetig filmpje :D ! Ben benieuwd hoe kiddie gaat heten.
Je gaat de dekking herhalen, dus houdt de merrie dus voorlopig toch nog ;) ?
Tja.... je hebt de hengst al in huis, ook zielig als hij niets te "doen" zou hebben :P .

Tot mijn -beetje- verbazing gaat het prima zo. Hij heeft genoeg fysieke afstand van de merrie nu en ze is al door d'r veulen hengstigheid heengekomen. Ik heb besloten om maar niet te dekken en eens te zien wat er met Lexus gaat gebeuren. De verkoper komt ook eens kijken naar de merrie en haar nieuwe spruit, dat vind ik wel leuk. Die hengst is goud waard, echt waar. Nou heb ik pas een clubje van meer ras exemplaren gezien en ze zijn allemaal zo. Althans, het ouderwetse (foundation) type. Helaas wordt hier ook al een scheutje 'verbetering' over gegoten, dat kun je aan het % op de stambomen zien. De paarden die ik zag waren allemaal 100% morgan. Ik ben verbaasd dat het ras niet in grotere getale in Europa aanwezig is. Ze zijn koel in hun hoofd en ontzettend veelzijdig met als toefje soms ook nog gangenaanleg. Nou ja. Paarden zat natuurlijk.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:47

Leuk veulen! En ook appart dat moeder 3/4e tennessee is. In europa zijn wel een aantal gangenpaarden rassen zoals ik weet.. Alleen de Morgan weet ik niet hier in EU?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 20:39

Ze zijn er zelfs ook in Nederland lovemyladie. Maar zoals ik al zei, niet te veel. Of d'r wordt niet erg gepromoot, dat kan natuurlijk ook.