Mijn merrie heb ik vorig jaar gedekt en 2 x was ze drachtig op 18 dagen. Op de scan van 40 dagen had ze het verworpen.. Na die 2 keer ben ik gestopt de merrie werd er niet beter door en de Da kon er niet meer bij en ze werd er echt niet goed van.
Dit jaar ben ik in april begonnen en heb ik haar bij de hengstenhouder gezet. Ze is 2x gedekt en 2x niet drachtig op 18 dagen, laatste keer was ze drachtig op 18 dagen nu is ze met 25 dagen weer gescant en ze stoot het weer af (ze hebben haar eerder gescant omdat ik verteld had dat ze afstoot na de 18 dagen vorig jaar)
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Ze is echt helemaal schoon (hebben een baarmoeder onderzoek gedaan en weefsel afegnomen enz) Ze kunnen geen afwijkingen vinden geen vocht in de baarmoeder pakt geen lucht enz....
Ik heb continu met de zelfde hengst gedekt en nu heb ik besloten om een andere te kiezen. Het enige probleem bij de merrie is het opvoelen. Ze word nu elke keer met een chyropractie behandeling behandeld en dan gaat het goed dan laat ze zich los in de bovenlijn en kunnen ze beter opvoelen en dit laat ze nu rustig toe.
Ze stelde voor om regumate te gaan geven alleen hier zitten wel nadelen aan en grote risico's op een tweeling en afwijkingen dus dat durf ik eigenlijk niet..
Ik laat haar nu nog 1x insimineren met een andere hengst en ik haal haar lekker op ben haar al bijna 13 weken kwijt en vind het zo gewoon niet meer leuk en dan kijk ik maar hoe het uitpakt
mijn vraag is weet iemand een homeopatisch prodruct wat ik misschien bij kan geven voor de eventuele stress en behoud voor de vrucht..
want ik ben een beetje radeloos en eigenlijk wil ik het heel erg graag en dit is de laatste keer dat ik dek en dan stop ik ermee maar wil er wel alles aan gedaan hebben
spiritoes
Geplaatst: 28-06-09 09:55
ga je merrie maar op progrestron zetten ( regumate)..... Had het zelfde verhaal en ben hiermee begonnen toen ze weer drachtig was Dit jaar een beauty van een veulen gekregen. Gewoon goed laten scannen dan weet je of het er eventueel 1 of 2 zijn
zeewier kan je ook geven ! help de kans op drachter grooter word
Balte
Geplaatst: 28-06-09 10:28
Hier eentje die verworpen heeft op 90 dagen en een keer op 60 dagen. Vorig jaar tot 100 dagen Regumate bij gegeven en sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een prachtig veulentje Als je op 18 dagen scant en ze is drachtig, dan kan je met de Regumate beginnen, je weet dan toch al dat er geen tweeling op zit?
miszlisanne
Geplaatst: 28-06-09 10:33
met regumate geen ervaring, maar maar met andere homeopathische middelen wel.. vorig jaar wilde mijn merrie ook niet dragen en toen ben ik er ook vanalles bij gaan geven maar het hielp geen ene donder! ook een wisseling van hengst wilde niet helpen! zij heeft waarschijnlijk de eerste inseminatie gepakt, voor de 18 dagen verstoten en daarna moest ik hengstig spuiten en daarop ging het blijkbaar niet.. dit jaar naar de HH gebracht, vers geinsemineerd en in 1x dragend en op de 40 dagen nog steeds!
besita
Geplaatst: 28-06-09 16:25
je hebt maar 3 keuzes *niet meer laten dekken en geen veulen * scannen op 18 dagen ..en indien drachtig op regumate zetten *je merrie enkel inzetten voor de fokkerij via ET ...dan wordt op 9 dagen een embryo gespoeld en in een draagmoeder gezet ..wel hoge kostprijs
Regumate is een soort prikpil kan idd werken. Mijn merrie had hetzelde, heb haar Virtile van Pavo gegeven en drachtig. Moet er bij zeggen dat mijne thuis is gedekt de laatste keer ivm stress bij vervoeren... Succes. Groetjes Linda
Nieke
Geplaatst: 14-07-09 12:19
Ik denk dat het kan te maken hebben met die chyropractie....De kine die langs komt bij onze paarden behandeld geen drachtig paard alvorens ze drie maand ver is, juist om verwerpen te voorkomen. Wordt ze telkens behandeld na/voor het dekken, tussen de twee scanbeurten? Het is maar een idee, maar toen ik je topic las, dacht ik meteen hieraan...