Wie weet wat meer over de hengst Amati

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Wie weet wat meer over de hengst Amati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 09:24

Ik ben opzoek naar meer info over de hengst Amati V. Akzent II

Ik heb zelf een Amati X Barbados merrie
Heel fijn dier, braaf in de omgang en met rijden
Is op dit moment drachtig van Voice.

Wat voor niveau loopt hij nu?
Wie heeft er nog meer een nakomeling van hem
Hoe zijn die van karakter?
Alle info over de hengst is welkom.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:26

Mijn lesgeefster heeft ook een Amati merrie.
Eigenlijk een hele gewone merrie,heel gewoon qua beweging,maar wil wel werken.Ze loopt nu M in Belgie,kent de oefeningen voor st.georges,maar krijgt gewoon amper winstpunten op wedstrijd omdat ze zo 'gewoontjes' is(doet de oefeningen correct maar niets extra,weinig uitstraling,mist qualiteit).

Volgens haar is de hengst nooit in de sport uitgebracht.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:35

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:04

Je zou Martien vd Tillaart een keer kunnen bellen en vragen of je op bezoek mag komen. Zo ver woon je niet van hen af (Noord-Brabant). Hun dochter zit hier ook op bokt (FrankavdT)
Heel aardige mensen; ze zullen je vast alles vertellen over Amati en zijn nakomelingen. Het is een ontzettend lieve, brave hengst en zijn nafok heeft over het algemeen een super karakter.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:07

Ik heb een tijdje een Amati merrie voor de handel gereden. Zou in het verleden heel lastig en eng zijn geweest, maar ik vond t vooral een sensibel, maar super werkwillig en fijn diertje. Helaas wat klein en beetje strak van zichzelf. Paar keer uitgebracht (L1) en altijd met punten thuis gekomen, al ging de helft mis haalde ze dat met 8en ergens anders wel weer op.
Nu verkocht en ze loopt niet echt meer in de sport, wel onderling, maar ze doen er alles mee. Springen, dressuren, zonder zadel het hele terrein over... :)