Persoonlijk vind ik het zelf altijd fijn, ook al zijn ze nog zo braaf thuis, om ze een voorbrenghoofdstelletje in te doen met een hengstenketting onderlangs. Liefst heb ik dan, als ze braaf blijven, dat ik er dan nauwelijks aan hoef te zitten. Maar worden ze dan iets enthousiaster op zo'n dag, dan kun je ze vaak ook net even beter houden dan met een halster.
Verder is het laten groeien van de manen geen rechtstreeks minpunt, maar het ziet er natuurlijk wel minder mooi uit in het totaalplaatje. (vooral een jaarling lijkt dan eerder slonzig omdat ze qua lichaam ook nog moeten ontwikkelen)
Ik weet niet hoe lang ze haar manen op dit moment heeft en ten tijde van de keuring? Maar misschien kun je een heel klein beetje knippen waardoor het nog wel lang is, maar je toch ook boog blijft zien (want ik neem niet aan dat het net hangt als je op de keuring verschijnt???).
Verder zien ze inderdaad liever een jaarling die iets voller is en daardoor haast wat beter ontwikkelt lijkt, dan een echte jaarling zoals ze horen te zijn. (vind ik persoonlijk wel jammer, want hoeveel problemen komen er straks voort uit te dikke jonge paarden?)
Maar ik moet ook toegeven, een jong paard in vollere conditie is wel mooier voor het oog.