Veulen met papa KWPN en mama ES papier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mutzzzzz

Veulen met papa KWPN en mama ES papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:26

Hallo,

Wij hebben een merrie op stal staan met een ES (Eurpoees Stamboek) papier (haar papa is een ES-hengst maar de complete moederlijn is KWPN). Bij deze merrie loopt een veulen van San Remo. Nu moet het veulen ingeschreven worden bij een stamboek maar het lijkt zo te zijn dat geen enkel stamboek de merrie wil vermelden op het papier (ook niet A register ofzo). Heeft iemand hier ervaring mee en waar zou je eventueel nog terecht kunnen?

Er is al contact over geweest met het KWPN en Zangersheide. Dit zouden geen opties zijn.

Iemand?

Sammie

Re: Veulen met papa KWPN en mama ES papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:49

Als de merrie niet geregistreerd staat bij het kwpn is het volgens mij idd 'onbekend'. Dus dat wordt dan niet geregisteerd.
Zal bij het "Z" ook wel zo zijn.
Dan zou je moeten kijken of er voor de merrie nog een reg b. te regelen valt (dna e.d) is best duur trouwens.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:37

Ik neem aan dat je het over de KWPN'er San Remo hebt, dus mogelijke stamboeken:

- E.C.H.A. ... onder hun paraplu werkt de E.S. nu.
- A.E.S. ... is het proberen waard
- er zijn nog een paar 'erkende' stamboek waar een rijpaardmerrie x ggk WB nakomeling in geschreven kan worden ... afhankelijk van pedigree merrie en indien de hengsten erin allemaal ggk zijn!!!
- S.B.S. ... weet niet of je deze al hebt probeert ... afhankelijk van pedigree merrie en indien de hengsten erin allemaal ggk zijn!!!
- R.B.P. ... afhankelijk van pedigree merrie
- S.S.H.A. ... engelse 'erkend' stamboek

Als je mij de merrie pedigree wilt door PB'en kan ik de mogelijkheden verder uitzoeken.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Re: Veulen met papa KWPN en mama ES papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:15

NRPS zet de afstamming er ook op.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:03

Hieronder de gegevens van de mama;
Onderstaand de link naar de moeder van de merrie zelf
(http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=174425)

De papa van de merrie is Nobillity (vh Norbert) v. Epilot m. Ipassoa (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=47370)

Wellicht helpt dit met een oplossing te vinden waar we het veulen kunnen laten registreren met vermelding van de mama. De papa van het veulen is de KWPN-er San Remo.

Peterina ik heb je deze gegevens ook per PB gestuurd.

Alvast bedankt voor jullie hulp!