Wie kent Zidane (& nakomelingen?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijinn

Wie kent Zidane (& nakomelingen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:21

Hoewel ik al een geweldige hengst op het oog heb voor mijn merrie, kreeg ik uit onverwachte hoek nog een tip, namelijk KWPN springhengst Zidane.

Ik heb deze hengst op de hengstencompetitie van het KWPN gezien, maar we hebben hem toen niet kunnen bekijken in de stallen. Wat ik heel belangrijk vind is dat de hengst een gemakkelijk karakter heeft en dit ook vererft.

Mijn vraag is dan ook; heeft er iemand ervaring met Zidane en heeft er hier toevallig iemand een nakomeling van hem?

Tevens een vraagje voor de kenners, kunnen jullie je ook vinden in deze tip?
Zidane: http://www.uytert.nl

http://www.ratterypors.nl/Startpagina/Andra%2024-05bokt1.jpg
Meest recente foto van mijn merrie

Minpunten van de merrie: achterhand mag sterker, de stap wat ruimer en de galop meer opwaarts. Het is een Unistar (Voltaire x Notaris) x Rapid Royalty merrie. Ze staat van nature ietswat overbouwt, wat mogelijk nog weg zal trekken gezien ze pas 4 is.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:27

De hengst kan wat fantastisch springen en wordt nu door Mathijs van Asten supergoed opgeleid.
Gezien zijn leeftijd is het denk ik nog niet goed te beoordelen hoe hij karakter vererft, wat ik heb begrepen is dat het geen moeilijke hengst is in de omgang.

Welke andere hengst had je in gedachte?

Bijinn

Re: Wie kent Zidane (& nakomelingen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:19

Clochard. Maar die is enkel AES gekeurd. Hij heeft wél een goed karakter, en vererft dit ook.
Daarnaast ben ik fan van Faldo, maar zijn gangen zijn te slecht voor mijn merrie.

Weet je toevallig of Zidane ook bij Mathijs op stal staat?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:15

EHK --> F-AM

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:15

Jose22 schreef:
Clochard. Maar die is enkel AES gekeurd. Hij heeft wél een goed karakter, en vererft dit ook.
Daarnaast ben ik fan van Faldo, maar zijn gangen zijn te slecht voor mijn merrie.

Weet je toevallig of Zidane ook bij Mathijs op stal staat?

Ja, hij staat daar op stal. Mathijs start hem ook.
Ik ken die hengst niet, ik begrijp dat je een beetje allround wilt fokken?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:01

Enerzijds ja, anderzijds heb ik gewoon voornamelijk gelet op welke hengst mij aanspreekt en daarvan weer een selectie gemaakt welke hengst het beste bij mijn merrie past. Zidane werd getipt omdat hij volgens diegene goed bij mijn merrie en mijn wensen past. Waar ik het tot op heden mee eens ben :j

Het komt erop neer dat ik gewoon een lief, vriendelijk, goed gebouwd veulen met een beetje potentie wil. Ik fok ook niet om te verkopen, maar om te houden.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:51

Zidane heeft idd een goed karakter. Vindt het een fijne hengst, ben benieuwd naar de nakomelingen, heb er nog niet veel van gezien...

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 01:18

Ik ken een jaarlinghengst van Zidane, een gezond correct dier, fijn van karakter en netjes aan de maat. Deze hengst is recent aangekocht door een HH, eventueel zal hij ook te bewonderen zijn op de HK 2010.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 17:23

Wat leuk om te horen! *D
Heb je toevallig foto's van hem? En weet je zo de moederlijn?