Gewoon goed in de gaten houden, maar wel rust geven... ze zijn zo vreselijk sneaky die merries dat ze het best kan ophouden en wacht tot een onbewaakt moment! Wel spannend hoor!! Bij mijn merrie zei de veearts ook: zo, die is onrustig, dat zou wel eens heel snel kunnen gebeuren Ze liep rond, spoot melk, drukte met haar kont tegen de stal omhoog, schraapte met haar voorbeen, had 10 cm ontsluiting, liep met dr staart omhoog, ik moest dr steeds naast haar staart masseren en NOG heeft ze me nog 3 dagen laten wachten (plus al 2 weken overtijd) Vorige 2 veulens waren precies op tijd, maar was wel van een andere hengst. Hihi sterkte dus! Bij onze andere merrie die normaal 2 weken te laat is, die was 2 dagen uitgerekend en 's ochtends kreeg ze uier, 's avonds begon ze te kegelen en 's nachts was het veulen er (maar ook andere hengst dan vorige 5 veulens).
Héél toevallig of misschien wel té toevallig werden de veulens van deze merries net omschreven in dezelfde nacht 5 min na elkaar geboren. Toen de één eruit was piepten de voorhoefjes van de ander net naar buiten. Geestig toch!
Laatst bijgewerkt door Nien1984 op 23-06-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt