Is eigenlijk een harnachement vraagje maar ik wend me toch even tot de eigenaren/liefhebbers van spaanse paarden.
Ik ben namelijk op zoek naar een dikke pad voor onder mijn endurance zadel. Waarom?: - ik wil liever geen hele korte zijkanten ivm de lange singelstoten - westenpads zijn te lang - dressuurdekjes vind ik veelal te dun
Nu heb ik op equitana pads voor spaanse zadels gezien die aan al mijn wensen voldoen qua dikte en ruglengte maar heeft iemand enig idee welke webshop deze verkoopt?
Hebben wel veel dekjes met spaanse look maar zijn jammer genoeg gewone dressuur dekjes.
HippoLogic
Geplaatst: 18-06-09 18:49
Ik heb nog nooit dekjes voor onder Spaanse zadels gezien en ik heb gekeken in de Zaldi gids (http://www.zaldi.com/index3.html). Dat is het enige Spaanse merk dat ik ken. Ze hebben wel dressuurdekjes voor onder hun dressuurzadels, maar dat is niet wat je bedoelt, denk ik.
Welke dekjes bedoel je? Hoe zagen ze eruit?
Anoniem
Geplaatst: 18-06-09 20:54
@HippoLogic; Ik heb gisteren een dekje gevonden en meteen besteld. Bij trekkingsaddles hebben ze veel zaldi's en daar hadden ze ook een dik vaquera dekje wat me wel aanstond. Zit alleen 5 weken levertijd op
Ik was met name op zoek naar een pad met de dikte van een westernpad maar de ruglengte van een normaal dekje. En op equitana had ik dus dekjes in een spaanse stand in handen gehad die aan mijn wensen voldeden.
Onder Vaquera zadels horen eigenlijk geen dekjes. De onderkant is van linnen zodat het zadel niet glijdt en de materialen zijn zo ademend mogelijk. Wanneer je daar dus een dekje onder legt doe je die eigenschappe nteniet. Onder een Alta Escuela zadel gebruiken ze wel dekjes.
Anoniem
Geplaatst: 19-06-09 15:45
Heb geen verstand van vaquera zadels . Maar het lijkt me wel dat de onderkant van je zadel toch wel naar de knoppen gaat door vuil en zweet als je daar niets tussen legt. Maar goed, deze pad had nu eenmaal die naam en vorm maar voldoet dus ook prima voor mijn enduro zadeltje
HippoLogic
Geplaatst: 20-06-09 00:31
Mooi dat je het gevonden hebt. Maak je nu een foto voor ons? Ik ben benieuwd naar je nieuwe dekje.
Anoniem
Geplaatst: 20-06-09 14:59
Dit is hem, ik heb hem besteld in wit bruin
Cyrina
Geplaatst: 21-06-09 09:53
Mooi dekje hoor!!
Vaquera zadels worden al kweet niet hoe lang ontworpen juist speciaal zo om rechtstreeks op de rug te leggen (potrero's ook vaak) Kapot gaan ze daar niet van, ze gaan juist als gegoten om je paard heen zitten.
Dekjes worden dus niet gebruikt, want dat houd o.a. de koeling tegen. En zeker geen rood/ gele want met Vaquera dient men sober gekleurd/ gekleed te zijn. Maar er zijn altijd mensen die het toch wel willen en wordt het toch gemaakt. Heb jij nu mooi geluk mee, het is een mooi dekje!