ik heb een vraagje; ik wil volgend jaar mijn merrie laten dekken, ik ben vast wat aan het orienteren; want ik zit er niet zo diep in bij de welsh (mijn vader fokt eigenlijk friezen, maar eigenwijze dochterlief zou zo graag nog iets over willen hebben van d'r merrie voor later!). Mijn merrie is een keur preferente vos met 50,5% welsh bloed. En nu vroeg ik me af; hoe zit dat nu; als ik beslis met een part bred hengst te dekken; word het veulen dan automatisch part bred? En hoe zit dat met FS Champion Deluxe, deze is wel goed gekeurd in nederland, maar niet voor part bred of wel? Hoe word het dan?
Het is allemaal zo ingewikkeld nog! Alvast Bedankt,
Champion Deluxe is juist wel voor het WPBR goedgekeurd. nIet voor het NWR. Zal hij eerst het verrichtingsonderzoek positief moeten afleggen en weet niet of hij voldoet aan de gestelde criteria wat betreft zijn bloedvoering
celtica
Geplaatst: 15-06-09 22:41
fs champion de luxe is goedgekeurd voor het nwpcs maar je krijgt er wel een wpbr papier bij omdat hij niet aan de bloedvoering van de sectie nwr voldoet ik heb zelf ook gekozen mijn nwr merrie bij een hengst van stucker te doen (fs golden highlight) dit omdat ik bij de sectie nwr hengsten al bijna geen hengst meer kan vinden die niet het zelfde bloed voert als mijn merries een nwr is toch al geen echte welsh meer,dus het maakt mij niet veel uit of er een wpbr papier bij komt
Inderdaad, Champion de Luxe is geregistreerd in het Part Bred register en nakomelingen van hem die bij het NWPCS worden ingeschreven komen in datzelfde register. Wat ze nog wel eens willen doen is op een keuring te kijken naar de bloedvoering van de pony en deze dan alsnog in het NWR register zetten, maar denk dat dat meteen hengst als Champion de Luxe niet voor gaat komen, daar zit een boel 'vreemd' bloed in.