Ja denk dat het altijd een moeilijk iets blijft en dat ze er nooit echt een vinger op kunnen leggen.
Ik heb 6 tinkers staan en geen van alle heeft ooit mok gehad en heb er 2 met eczeem of zomerjeuk.0
Ik heb er een staan die echt van stres gaat jeuken
en combi van2 die rot mugjes en zich tot bloedens toe open schuurt , nu heb ik haar al 2 jaar heel stabiel , zonder stres , ze word daardoor ook niet meer gereden want dat vind ze een drama , ook staat ze nu al 2 jaar in de zelfde groep, want als ik daar iets aan verandert dan is ze ook van slag, dus ja denk dat het met heel veel factoren te maken kan hebben, de ander heeft super last van de mugjes, dus ben smeer me gek daar tegen en heb het idee dat het ook beter gaat.
Het veulen van de merrie nu 3 jaar heb ik nog even twijfel wat hij dit jaar gaat doen, vorig jaar was een twijfel geval, maar alle andere veulens van haar hebben nergens last van gelukkig en hoop dat hij ook geen jeuk gaat ontwikkelen.
Misschien dat jeuk ook een aangeleerd gedrag kan hebben, heb hier een merrie staan van een heel ander ras die ook vreselijk kan jeuken, zeker als ze zich verveeld, nu staat ze in een groep en taalt ze er eigenlijk niet naar,.
Ga zelf eens op je rug jeuken dan blijf je aan de gang.
Dus ja het is een moeilijk iets en ik hoop dat mijn 2 tinkies deze zomer niet te veel last van krijgen van die rot mugjes in combi met andere dingen,