Sportpredikaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tommie6600

Sportpredikaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 15:49

Vraagje:

Kan een merrie van 1,54,5m ook het sportpredikaat springen krijgen bij het kwpn.
Zz spr bij de pony's en z springen bij de paarden.
Heeft veulenboekpapier en kwpn papier.
Kan dat niet echt vinden.

Sammie

Re: Sportpredikaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:40

Z+6 bij het springen bij de paarden wel/ Z2+1 dressuur bij de paarden. Uitslagen bij pony's tellen niet.

Is gewoon te vinden op www.kwpn.nl hoor.

Een dergelijke merrie met die hoogte kan ook niet in het stamboek worden opgenomen, daar moeten ze minimaal 1.58 voor zijn.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:47

Je kunt als vb ook het sportpredikaat halen, als je maar merrie bent.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 08:34

de standen wist ik wel maar de stokmaat kon ik niet vinden.
Dus sportpredikaat kan ze ook niet halen ivm haar stokmaat?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:35

tommie6600 schreef:
de standen wist ik wel maar de stokmaat kon ik niet vinden.
Dus sportpredikaat kan ze ook niet halen ivm haar stokmaat?

Dat heeft niets met elkaar te maken.
Maar het wordt wel geregistreerd bij het KWPN maar ze wordt niet in het stamboek opgenomen, dus dat is zinloos
Ik zou me tot het NRPS richten, kan je ook gewoon KWPN hengsten gebruiken.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:50

Ja, wel sportpredikaat, geen stamboek opname.
Gewoon aanvragen, ze weten de stokmaat van een veulenboek merrie niet op het kantoor van het KWPN.
Het is niet verstandig om haar bij het KWPN op te laten nemen, dat kun je dan idd beter bij het NRPS doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:50

Opnemen in het stb bij het KWPN kan niet eens. Daar is ze toch te klein voor..

Er wordt hier enkel een vraag gesteld over sportpredikaat. Ik lees hier niks over welk stamboek moet ik nemen voor dekkingen.

Nogmaals voor het sportpredikaat is stb opname of stokmaat niet noodzakelijk maar wel de sportstand bij de paarden. Wedstrijden tussen de (E) pony's tellen niet echter mee.. Dus in theorie zou een kwpn paard die is blijven hangen op 1.45 en Z2 dressuur is bij de paarden gewoon het sportpredikaat kunnen krijgen.

Als het inderdaad de bedoeling is om met deze pony de fokkerij in te gaan zou je het predikaat wel aan kunnen vragen bij het kwpn maar verder gaan bij het nrps. Daar hebben ze ook zulke predikaten. Kost wel wat geld maar goed..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:54

Sammie schreef:
Opnemen in het stb bij het KWPN kan niet eens. Daar is ze toch te klein voor..

Er wordt hier enkel een vraag gesteld over sportpredikaat. Ik lees hier niks over welk stamboek moet ik nemen voor dekkingen.

Nogmaals voor het sportpredikaat is stb opname of stokmaat niet noodzakelijk maar wel de sportstand bij de paarden. Wedstrijden tussen de (E) pony's tellen niet echter mee.. Dus in theorie zou een kwpn paard die is blijven hangen op 1.45 en Z2 dressuur is bij de paarden gewoon het sportpredikaat kunnen krijgen.

Als het inderdaad de bedoeling is om met deze pony de fokkerij in te gaan zou je het predikaat wel aan kunnen vragen bij het kwpn maar verder gaan bij het nrps. Daar hebben ze ook zulke predikaten. Kost wel wat geld maar goed..

Wat voeg je nu eigenlijk toe :?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:07

Het is een KWPN-merrie.
Ik wilde onze te kleine KWPN-merrie ook aanbieden bij het NRPS maar dat kon niet want ze had geen Arabisch bloed in zich.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:23

ik hoef geen stamboekopname. nrps kan niet heeft van moeders kant oud bloed zit amper arabisch in. het gaat mij puur om sportpredikaat. daarnaast is zij sinds haar 13e ivm blessure uit de sport teruggetrokken is niet kreupel maar kan niet meer aan het werk en heeft nu model fokmerrie erg verzwaard.
Met de merrie wordt gefokt. Wij kijken op zich niet niet naar stamboek met de hengst maar of het past. Heeft nu 1 veulen gehad van kwpn, 2 veulens van duitse hengsten met duits papier en we gaan nu weer voor kwpn