Geven jullie doodgeboren veulens aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geven jullie doodgeboren veulens aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:29

Niet zo'n leuk onderwerp, maar ik vraag het me toch af.
Van 't voorjaar had mijn shetmerrie een doodgeboren veulentje. Ik stuur nu het geboortebericht van mijn andere, gelukkig gezonde veulen op. Maar sturen jullie een geboortebericht van een dood veulentje ook op? En moet je dan registratiekosten betalen?

Het gaat om een NSPS merrie.

Dennis

Re: Geven jullie doodgeboren veulens aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:07

Ik zou het wel doen, is nuttig voor de statestieken. Ga er van uit dat je daar niets voor hoef te betalen, maar weet het niet zeker (zou je misschien ff voor kunnen bellen).

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:14

Natuurlijk betaal je daar niks voor.
Bij NMPRS kan je gewoon aankruizen doodgeboren.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:00

Bij (volgens mij) elk stamboek kun je op de dekbon verschillende dingen aangeven. In de meeste gevallen kun je gelukkig een hengst of merrie veulen aankruisen. Maar ook gust of doodgeboren. Als een dekbon is uitgegeven, is het de bedoeling dat deze altijd weer opgestuurd worden, bij geboorte gust of dood ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:38

Ik heb het geboortebericht gewoon keurig binnen de termijn ingevuld en terug gestuurd. Geen idee wat ze er verder mee doen maar er staat volgens mij ook op altijd invullen. Ik zit bij het NMPRS en heb idnerdaad dood geboren aangekruisd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:14

KWPN kan je wel doodgeboren aankruisen. Op het roze formulier van het NSPS volgens mij niet.
Ik zet het er wel bij.