Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben zelf niet zo'n mega voorstander van pleasure met reiningbloed kruisen. Er komen wel leuke paarden uit hoor, daar niet van, maar allemaal allrounders, die nergens volledig in uitblinken. Sommige mensen vinden het super om van alles wat mee te kunnen pikken, maar uit persoonlijk oogpunt heb ik liever een paard die specifiek een bepaalde richting in gefokt is

Jaycee_ schreef:De hengsten die je noemt liggen (helaas) niet binnen mijn budget![]()
Ik had dan eerder gedacht aan een hengst van dichterbij, zoals Kay Cees Checkmate. Maar zoals ik al zei: ik ken weinig van pleasure en weet niet welke hengsten populair zijn en welke minder.
Jaycee_ schreef:Francis: Beter toch niet fokken met haar dan?
Francis schreef:Jaycee_ schreef:Francis: Beter toch niet fokken met haar dan?
Dat zeg ik niet, da's een overweging die ieder voor zich moet maken. Ik kan alleen zeggen wat IK zou doen.
En IK zou met dit paard geen veulen PUUR EN ALLEEN voor de verkoop fokken. Als je zélf een veulentje van je paard wilt als opvolger of er bij, dan zou ik op zoek naar een hengst uit de dicipline waar ik zelf in zou willen rijden en dan uiteraard een die qua bouw en karakter de merrie op z'n MINST complimenteert, liefst ook kan verbeteren daar waar nodig.
Wil je voor de verkoop fokken, dan fok je hoe dan ook geen 'topper' maar een leuke all-arounder. Helemaal niks mis mee zolang dat wel netjes en verantwoord gebeurd, dus ook gewoon een hengst die complimenteert en/of verbeterd, ook voor leuke all-arounders is een markt. Grotere markt zelfs dan voor die 'toppers', maar je bent dan wel één van de zoveel. Met het risico dat je er dus mee 'blijft zitten'. Als dat niet je bedoeling is en je het bijvoorbeeld niet kunt veroorloven om er een paard bij te hebben tot'ie 2, 3 of misschien zelfs wel 4 is omdat'ie niet verkocht wordt, of je hebt er de ruimte niet voor, dan moet je je dus even goed bedenken of je die gok wilt nemen. En houd daarbij in het achterhoofd dat het voor de meeste mensen steeds lastiger wordt momenteel om hun paard te bekostigen, dus prijzen gaan omlaag en als de toppers nu al voor minder de deur uit gaan, kun je nagaan dat de 'mindere toppers' nog goedkoper zijn. Verwacht dus niet 'een leuk zakcentje' te verdienen, wat zeg ik... verwacht zelfs niet quite te kunnen spelen, waarschijnlijk moet er achteraf gewoon geld bij.
Kortom, bedenk eerst goed waaróm je een veulen wilt fokken...