hoofdstel dilema

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

hoofdstel dilema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:50

Ik wil een nieuw hoofdstel kopen voor m'n haflinger, maar ik weet echt niet welk...
Ik twijfel om een bruin te nemen, maar ik heb wel een zwart zadel, dus ik weet niet of dat zo'n leuke combinatie wordt. Verder zijn er zoveel schakeringen bruin, en de voorbeeldfoto's zijn eigenlijk bijna altijd bruine paarden. Hoe zou dat uitkomen op een haflinger?
Verder twijfel ik om een leuke brede aansnoerneusriem te nemen, maar gaat dat niet een 'lomp' effect geven?
Ook vroeg ik me af of er zwarte hoofdstellen bestaan die bruin onderlegd zijn, en hoe dat er dan uit komt te zien op een haflinger?
Mexicaanse neusriem vind ik stiekem ook wel mooi, en aangezien ik toch niet op wedstrijd zal gaan in de nabije toekomst, lijkt me dat ook niet echt een probleem. Ik weet dat die neusriemen 'strenger' zouden zijn dan andere, maar ik ben niet van plan om hem zo strak te doen dat hij echt een effect zou hebben, het zou echt puur zijn voor het mooie.

Maw: ik ben op zoek naar foto's, meningen, suggesties, en sites waar ze die bepaalde hoofstellen dan hebben.
even tussen haakjes: ik zit er niet mee in om een leuk bedrag neer te tellen voor een hoofdstel dat ik écht mooi vind.

Anoniem

Re: hoofdstel dilema

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:22

Ik heb zowel bruine als zwarte hoofdstellen voor mijn haflingers :)
Dikke neusriem vind ik het mooist :j

Zie mijn profiel voor foto's zwarte hoofdstel of verschillende hafjes.

En in dit topic van mij staan wel foto's van de bruine ;) [ITP] Haflinger Sally in de vrieskou!

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:16

ik heb zelf een hoofdstel met een goudkleurig stangetje in de front en neusriem, verkoop ze zelf ook maar heb er helaas nog geen foto van.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:16

Ik vind een bruin hoofdstel wel chique op een haflinger, alleen in combinatie met een zwart zadel + een dekje vind ik het toch weer iets té. Ik had net zoals Waldoalpha een hoofdstel gedaan met gouden accenten erin. :)

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:26

Zelf heb ik ook een bruin hooffdstel en een zwart zadel voor mijn haflinger, zie profiel (er staan 2 haflingers met een bruin hoofdstel)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:58

Ik vind zelf de combi zwart/bruin niet zo mooi :o
Zelf heb ik een zwart hoofdstel: de Pagony Special (van Divoza) maat cob ik ben er helemaal weg van :+:
Ik heb hem 2e hands in nieuw staat over genomen voor €25, nieuw is ie volgens mij €40,-
Dit hoofdstel heeft wel een brede neusriem (4.5cm) en ik heb er een andere frontriem bij...
De kwaliteit van het leer is natuurlijk niet te vergelijken met dat van Passier of Kieffer, maar ja, daar betaal je dan ook niet voor, maar het leer is wel heerlijk soepel en na elke vetbeurt weer helemaal zwart :)

foto's:
Afbeelding Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:05

Ik heb al jaren bruin tuig voor verschillende haflingers, jarenlang chocobruin en nu een tintje lichter voor mijn eigen merrie straks. Bruin staat heel goed op haflinger, van chocobruin tot zelfs cognacbruin.

Chocobruin:

Afbeelding

Cognac:

Afbeelding

Ik persoonlijk vind zwart zadel in combi met een bruin hoofdstel echt helemaal niets, dan zou ik het lekker bij zwart houden. Een brede neusriem kan heel mooi zijn. :j Ik ga persoonlijk voor een wat minder brede, vind 4,5 cm wel erg breed, aangezien mijn merrie een heel fijn koppie heeft.

Zwart met bruin onderlegd bestaat wel, ik heb 't wel eens gezien. Harry's Horse heeft nu ook een nieuw model hoofdstel die je in allemaal kleurtjes onderlegd kunt kopen, wellicht zit daar ook bruin bij. En als je wat centjes op zak hebt; bij Dobert kun je je hoofdstel geheel naar wens (en kleur) laten maken. :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 23:10

waar vind ik Dobert? En over wat voor prijzen spreken we dan?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:39

ik vind bruintuig inderdaad ook érg gaaf op een haflinger, maar ja, om zomaar een nieuw bruin zadel aan te schaffen is vaak toch wel vrij prijzig :)
Dobert kan je vinden via www.wedstrijdruiter.nl, en zitten volgens mij al snel tegen de €200,-
Bij ons in de ruitersportzaak hebben ze een zwart met bruin onderlegde Kieffer Madonna voor €110,-

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:03

die nieuwe van harrys horse is wel mooi, maar heb geen idee of het werk met klitteband. en zou bang zijn dat de mooiet lange haflinger maanern er tussen komen daar heb je bij een gewoon paard geel last van

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:27

Ik rij sinds kort ook met bruin. Persoonlijk vind ik het wat vriendelijker staan.
Alleen neusriem ben ik nog niet uit, heb al wel besloten dat een dunnere wat mooier is dan een dikkere bij mijn haf, anders wordt zn hoofd wel heel lomp. Maar be nu toch op zoek naar een lage neusriem ;)

Zwart
Afbeelding

Bruin
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:01

Ik heb een zwarte, maar ik denk dat bruin ook erg mooi zal staan!

Dikke neusriem vind ik ook erg mooi, ik heb 'm zowel op mijn stang en trens als op mijn gewone hoofdstel :) (zie profiel)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:02

guanacotje schreef:
waar vind ik Dobert? En over wat voor prijzen spreken we dan?

Dan mag je flink de portemonnee trekken ;) .
De pagony special hierboven vind ik erg leuk staan :D Ik heb gewoon een merkloze :+

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:05

heeft er iemand een zwart hoofdstel met wit onderlegging?
heeft iemadn daar mischien een foto van? want ik wil er zo een kopen maar ik wil eerste zien hoe dat op een haflinger staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:08

Isabell hier op bokt wel ;)

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:18

dankje:D ik zag dat jij ook wedstrijden rijd! leuk:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:21

Ja :D

zidane96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:21

hoi voor mijn haf heb ik een nieuw zwart hoofdstel gekocht met verwisselbare onderleg stukjes, dus ik kan nu wit, zwart, groen, blauw of roze oderlegd kiezen
gr irene :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:23

Ik moet nu toch wle denken aan gebruiker Ezmee hier op bokt met bruin tuig op haar haflinger.
Ik vind het erg mooi staan :j