Waar vind je een liefdelvol thuis ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Waar vind je een liefdelvol thuis ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:15

Ik weet niet of dit mag, maar ik ben op zoek naar een nieuwe plek voor onze Granito. Hij moet bij ons weg omdat we twee nieuwe grote paarden erbij hebben, en helas voor hem geen stalruimte genoeg hebben.

Zoals ieder paard natuurlijk, is ook Granito een bijzondere jongen. Hij is erg aardig naar mensen en natuurlijk naar merries. Ér zit geen bijten of trappen in, en hij gaat echt een intieme band met je aan. Hij heeft altijd samen geleefd met de PRE merrie en iedere ochtend kon ik genieten van hun spel samen. Hij spelde racebaantje, en zij 10 jaar ouder dan hem, ergerde zich eerst om vervolgens in te gaan op zijn spel. Een heerlijk schouwspel die twee jaar in jaar uit.

Helaas is die tijd geweest omdat ik verder wilde met paarden. Na lang sparen hadden we centjes om te verbouwen en dat is nu gebeurd.
Maar waarom hier en topic ? Op de advertenties, zoals op marktplaats krijg ik hele akelige reacties af en toe.
Zoals: "voor €... mag je hem komen brengen" of "heb je papieren, stuur die eens even door" Als ik al reageer blijft het daarna stil. Er zijn mensen komen kijken, en dat zag er leuk uit, maar daarna geen gehoor meer.
Ja ik wil niet met hem leuren, dat verdient hij niet. Hij verdient het respect wat hij jaren hier ook gekregen heeft.

Het is wel te begrijpen misschien, maar kom zeg, het is geen 2e hands wasmachine, het is een ventje, een aardig en mooi kereltje, een persoonlijkheid die klaar is om wat leuks met zijn leven te gaan doen. Ik heb helaas geen werk voor hem, en met alleen maar jongens, hengsten, hier en één merrie is hij erbij net te druk. Iedereen moet hier naar buiten kunnen, en dat is nu een heel gepuzzel. Garnito is ook nog volledig, en dat maakt hem nu juist zo mooi gebouwd.

Enfin, nogmaals ik denk niet dat dit hier gepast is, maar wie weet kunnen jullie mee helpen met het vinden van een fijne plek voor hem. Zodat hij de volgende fase in zijn leven zijn aangeleerde dingen kan ontwikkelen.
(wat ben ik blij dat ik geen handelaar ben, wat een wereld is dat...)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 07-06-09 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Re: Wij zoeken een goed liefdevol thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:19

phoe. denk dat het op deze manier erg lastig is. zou gewoon een advertentie dan maar op bokt zetten. nu zeg je nog niets over de pony.

en als je je pony op marktplaats hebt, dan gaat dat zo. verder kun je kijken naar de prijs kwaliteit verhouding. het is voor jou natuurlijk een wereldse pony, maar is hij dat voor iemand anders ook (dit is niet persoonlijk, ik weet niets van de pony, prijs en kunnen)

succes ermee

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:25

Snap wat je bedoelt, hij staat op marktplaats en op zeelandnet.
Waar het mij om gaat is eigenlijk dat ik zo akelig word van de reacties, vaak zo neerbuigend.
Het is niet zozeer een 'wereldse pony' maar wel een dier met een persoonlijkheid, zoals zo velen.

Maar goed, waar kun je een adv op bokt zetten? Want ik heb het idee dat hier meer paardenliefhebbers zitten dan 'handelaren'. Ja, ik weet het verkopen is loslaten, je weet het nooit waar een paard terecht komt. Maar mijn hart zegtdat ik hem een beetje moet 'helpen'.

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... ngst_.html

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:30

Op [EA-TK-PP] Te Koop: Paarden, Pony's kun je je advertentie plaatsen met een leuk verhaal erbij.

Prima toch dat je hem helpt, is alleen maar te waarderen en via marktplaats e.d. zou ik inderdaad goed opletten om hem te koop aan te bieden, succes!

P.s. ik zou een standfoto plaatsen, deze geeft een completer beeld van hem.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:34

hoe groot is hij en hoe oud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:42

het is wel een prachtige pony, dat wil ik iig even zeggen! ik zou idd een advertentie op bokt zetten, met informatie over hem erbij, en erbij zetten dat hij alleen naar een goed plekje gaat, en alleen reageren bij serieuze intresse, voor deze pony ga je wel een goed plekje vinden, daar ben ik van overtuigd :)

Zeeuwtje68

Re: Waar vind je een liefdelvol thuis ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:44

Het is zeker een pracht van een pony. En de prijs is ook vrij laag die je er voor vraag. Dus ik denk wel dat je een goed huisje voor hem zal kunnen vinden hoor. Veel succes met de verkoop van je kanjer.

Nickeltje

Re: Waar vind je een liefdelvol thuis ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:47

Dergelijk topic is niet toegestaan hier op WPC.
TS ontvangt verder bericht van mij.
Dit topic gaat op slot.