Geboren 05/06/09: Lagerweyde's VAVAVOOM!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Geboren 05/06/09: Lagerweyde's VAVAVOOM!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 17:54

Mijn New Forest merrie Valkenhoeve's Sterre was uitgerekend voor 04 juni (340 dagen), drachtig van de New Forest hengst Valentino. Ik wilde graag dat ze zou bevallen in de wei.
Ze harste sinds twee dagen en op 04 juni vond ik haar 's middags erg sloom. Ze stond naast haar schuilstalletje te rusten met de 3 buurpaarden als "puf-clubgenoten" aan de andere kant van het hek.

Ik vond het tijd om te gaan waken en, omdat mijn kinderen toch ook vakantie hadden, hebben mijn oudste zoon en ik in de wei 2 tentjes opgezet (achter schriklint) voor mijn kinderen en mijzelf. Matjes, slaapzakken, warme pyama's, extra wollen dekens en natuurlijk niet te vergeten, nintendo's, leesboeken, zaklampen, beschuitrol met zowel roze/witte en blauw/witte muisjes, flesje wijn en flessen water meegenomen :+ !

Zo zag dat eruit:

Afbeelding

Om 19.45 uur zijn we richting wei gegaan, mijn zwangere vriendin Loes zou me een paar uur vergezellen, maar ging met haar dikke buik toch liever thuis slapen.
's Avonds veel bekijks gehad van hondjes-uitlaters, die ons succes wensten :D !

Achter de tentjes zittend, schuilend voor de volle wind ^) (kinderen wilden natuurlijk al vroeg in de slaapzakken nintendo'en) met een glaasje wijn en een wollen deken van Ster over onze benen, was het weliswaar ontzettend gezellig, maar wel gruwelijk koud!! Gelukkig werd het moreel hoog gehouden door alle lachwekkende sms'jes die ik van diverse DBT - bokkers kreeg (bedankt Neon, quintus, Victory ... :+ )!!

Ster besloot dat het tijd was om maar weer normaal te doen en ging grazen ^) . Ik voelde me een soort voor Jan-met-de-korte-Achternaam zitten, allerlei spitsvondige antwoorden verzinnend als ik de volgende morgen de hoon van de hondjes-uitlaters over me heen kreeg :( .

Om 10.45 uur ging Loes naar huis en ben ik korte tijd later onder mijn dekbed gekropen. Dochter was lekker warm :D .

01.00 uur: eerste keer wakker, Sterre grazend -O- .
03.00 uur: tweede keer wakker, Sterre grazend -O- .
05.00 uur: derde keer wakker ....... *grrrr, het wordt al licht, 't wordt niks meer; ik draai me nog even om* |o .
Toch maar opgestaan, steek mijn hoofd door de tentluifel :O , en zie een klein hoopje pony liggen, waarvan het koppie net omhoog komt :wow: . Sterre's nageboorte komt er direct vanaf 8)7 .
Snel mijn schoenen en jas aan en door het schriklint gekropen :):) , maar ik mocht niet in de buurt komen van moeders. Heb dus op 10 meter afstand foto's moeten maken in de ochtendschemering, waarvan er helaas geen eentje van acceptabele kwaliteit is :? .

Afbeelding

Binnen een kwartier stond het "hoopje" op 4 pootjes en een half uur later was de eerste mest er al af en deed het kind de eerste draf en galopsprongetjes.

Afbeelding

Speen zoeken duurde wat langer, maar om 07.00 uur hoorde ik zuigende geluidjes.

Pas toen heb ik mijn kinderen wakker gemaakt en hebben we beschuit met muisjes gegeten :9 . Ik wist nog altijd niet wat het was, dus de kinderen mochten de muisjes gewoon kiezen. De oudste dacht dat het een hengstje was, koos dus blauw/wit, en de anderen inclusief ik kozen roze/wit (ik hou niet van blauwe muisjes :o )
Moeders liet me lange tijd niet toe bij haar kind, maar uiteindelijk zagen we onder het staartje toch dat het een merrieveulen is!!

Afbeelding

Nog wat mooiere plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*\o/* Ze zal (papiertechnisch) door het leven gaan met de naam "LAGERWEYDE'S VAVAVOOM!" *\o/*

fjordjes

Re: Geboren 05/06/09: Lagerweyde's VAVAVOOM!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:56

Leuk diertje zeg, aparte bles! Ik weet dat vavavoom muziek maakt voor tv, heeft dat er nog iets mee te maken?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:04

Dat heb jij goed, Fjordjes +:)+ .
Op het vrijgezellenfeest van mijn zus hebben we een cd-singeltje opgenomen in de studio van VaVaVoom! in Utrecht. De naam is toen blijven hangen en (ik wilde een kleine link naar de naam van de hengst) ik heb opgezocht wat het betekent. Het schijnt een Engelse uitdrukking te zijn voor "opwindend" of "sexy". De tijd zal leren of ze dat ook is :P .

Ze heeft overigens precies dezelfde aftekeningen als haar moeder: een kol (hoewel voller en anders van vorm), een piepklein snebje op haar bovenlip (lijkt of je haar tong ziet op de foto), l.v. een kroonrand en l.a. een sok.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:17

gem wat een heerlijk diertje!

en wat zullen de honden uitlaters hebben opgekeken :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:19

Wat een heerlijk verslag om te lezen Gem :D . Ik zie je daar helemaal zitten. WEl grappig dat je, net als ik, denkt van: smoor maar je staat toch weer te eten en dat er dan toch iets in je hoofd zegt............."hmmm toch even kijken anders lig je niet lekker"en dan ligt er zo'n hoopje! Gaaf! Ze is echt leuk! En de naam vind ik echt goed gevonden en met zo'n moeder en baas moet ze wel sexy worden :+ . Geniet van d'r!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:42

Zo ging het vorig jaar precies hetzelfde. Iets zei me dat ik in de wei moest gaan kijken, terwijl ze niet eens harste of kegelde!! Dus vorig jaar 28 mei stond ik om 06.15 (en ik hou helemaaaaaal niet van vroeg opstaan :o ) in de wei, en vond Drakensteyn al op zijn pootjes!
Ik denk dat ik een onzichtbaar lijntje met Ster heb :roll: .

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:00

Roepnaam wordt ook leuk O:)

Maar Gem, nogmaals; Gefeliciteerd, het is een knap veulen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:58

Nou Gem, en jij vond DC groot? Sterre heeft haar goed afgebakken, ook Vavamoom is huge! :D
Ik vind ze prachtig, ben benieuwd hoe ze er over een dag of 2 uitziet als de kreukels er helemaal uit zijn. :P

En hou nog wat roze muisjes over! :D :9

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:02

Op de camping!! Gefeliciteerd Gem! Wat een droppie!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:45

Wat een mooi verslagje van jullie nieuwe aanwinst! :D

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:47

super mooi veulen! ;)

veel plezier ermee ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 23:02

Dank jullie wel :D .

Neon, Draak was veel groter! Dit is echt een gemiddeld groot veulentje denk ik hoor..... roze muisjes genoeg, en anders haal ik bij :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:15

Mooi zo, ik wil wel eens weten hoe roze muisjes smaken, de blauwe weet ik helaas maar al te goed. :+
En normaal van grootte? Hmmm, dan vertekenen de foto's, want ik zie haar op de foto's toch ver boven de onderkant van de buik van Sterre uittorenen.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:28

Gefeliciteerd met deze aparte kampeervakantie!
Jammer dat je de geboorte niet helemaal hebt mogen meemaken, maar wel spannend op deze manier. En dan ook nog een mooi veulen op de koop toe.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:30

Die laatste foto ook echt zo liggen te genieten. Prachtig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 11:37

Ze hebben hier idd weinig storende factoren. Wel buurpaarden, en ook nog wat pony's aan de overkant van het weggetje die ze kunnen zien totdat de mais opkomt :P .

De roepnaam wordt voorlopig "Vue" , geleend met permissie van bokker Vue :P , vond ik een erg leuke bokt-naam!

Hier inmiddels enigszins uitgevouwd, 2 dagen oud.

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:24

Vue, vandaag 2 weken oud! Dol op mensenkinderen en kriebelhandjes (kijk naar het spitse lipje ;) ).

Afbeelding

Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:00

Wat is VAV (Veu) al groot!!! Super dat ze zich zo aan laat halen met de lastige start ;-) Top hoor!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 00:12

Ja, ze komt zelf naar je toe :+: . Ik had haar wel Veronica (*komt naar je toe deze zomer*) kunnen noemen :+ .
Moeders is inmiddels ook helemaal bijgedraaid. Heb vanavond Vue'tje even in de houtgreep moeten nemen om 2 likken zalf op haar kale plekjes achter haar oren te smeren, maar ma kwam niet eens kijken :P .

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:05

Mooie foto's gem! :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:15

Leuk veulentje zeg! Mooie bles en zo te zien geniet ze echt van knuffelen met je kinderen! Veel plezier ermee :).

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:58

Ik schaam mij diep :o ik was hier nog niet geweest!!!
Meid,wat ziet ze er mooi uit.
En wat leuk dat het zo goed gaat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:29

Victory: maak van je hart geen moordkuil :(:) , je hebt me in diverse topics en smsjes al genoeg gesteund en gefeliciteerd :D !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:36

wat een mooi verslag zeg!
het is net alsof jullie op safari waren, en de bevalling van een wild dier konden vastleggen op de foto :D

erg leuk, tof dat het veulen die nacht toch geboren werd!
veel plezier met de pony's, zal vast wel lukken zo te zien :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:46

Hey Gemma,

Ik zie dit nu pas, proficiat met je veulentje wat leuk zeg.
En weer een mooi veulentje en alles weer goed verlopen.
Moest even het hele verhaal bijlezen.
Veel plezier met de kleine spruit.

Groetjes kim