Ik ben mij dus aan het orienteren voor een (goedgekeurde/met licensie) dekhengst voor onze merrie, geb. april 2006 (die wij nog niet zo lang hebben). Haar vader is Rotgers Siemen en haar moeder is een voorl. keur merrie van Springbourne Claret. Dit zijn 2 foto's van ons dametje.

In mijn ogen kan er wel wat betreft exterieur wel een hengst bij met wat bot. Ze heeft een goede bovenlijn, maar dat is wel een aandachtspunt. Ik wil graag haar ras behouden. Met name haar fijne hoofdje en lange hals vind ik geweldig. Haar bewegingen zijn erg goed, ze zet haar achterbeen er goed onder (helaas kan onze digicam geen bewegende foto's aan) en gaat echt showen zodra ze beweegt ("staart er op en sjouwen maar"). Ook heeft ze een ruime stap. We hebben al 1 hengst gezien en morgen gaan we nog een paar bekijken. Oh ja, en als ik het helemaal voor het zeggen mag hebben (een correct en gezond veulen is het belangrijkst): het liefst geen bruin- of voskleurig veulen, dus sowieso geen vos dekhengst
Ik vind bruin en vos nl. de minst leuke kleuren (maar ben gevallen voor het totaalplaatje van onze merrie
). Pas later kreeg ik het papier onder ogen; dat was een mooie bonus...Groet en alvast dank voor jullie input,
Anja