[H][WB]welke hengst????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leentje1975

[H][WB]welke hengst????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:25

hallo,

ik wil mijn julio mariner x voltaire stermerrie laten dekken, maar door welke hengst, ik heb in heel veel hengstenbladen gekeken maar zie door alle bomen het bos niet meer, het wordt voor mij het eerste veulen wat ik bij haar ga fokken en ik wil iets degelijks fokken wat net als mijn merrie gewoon keihard op de benen staat.
welke hengst zou nou mooi met haar combineren?

marije1987

Re: welke hengst????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:46

Je kan het beste even een foto van je merrie plaatsen en je wensen voor het veulen, bijvoorbeeld het karakter, stokmaat, kleur, springen of dressuur enz, voordat iemand hier een goed advies over kan geven. Een link naar de afstamming van je merrie op paardenfokken.nl zou ook handig zijn :) Als ze daar nog niet op staat, kun je haar zelf invoeren.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:23

idd, en graag foto s :)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:14

ze staat op paardenfokken.nl onder de naam Hintoria
een foto plaatsen moet ik nog even bekijken hoe ik dat doen moet hihi
wat ik wil fokken is een degelijk veulen dat is het voornaamste, en dat het een allrounder is vind ik ook belangrijk

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:24

numero uno of bijv. viento uno zou een goede keus kunnen zijn, geven goede springers maar zeker ook goede bewegers met mooi model!
maar wij willen foto s :D haha

gomir

Re: [H][WB]welke hengst????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:44

Hier kun je de richtlijnen voor topics op EHK vinden, misschien kun je de informatie naar aanleiding hiervan nog iets verder aanvullen?

Over foto's plaatsen zijn diverse topics geopend die je met de zoekfunctie makkelijk kunt vinden.
Kort gezegd kun je ze het beste uploaden bij bijv. www.mijnalbum.nl. De link kun je dan kopieren en tussen [ img] en [ /img] plakken. (zonder spaties ertussen als je echt een foto wilt plaatsen ;) )

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 07:27

Afbeelding

en dit is ze dan

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:57

leentje1975 schreef:
Afbeelding

en dit is ze dan

wat heeft die op hare schouder? dat zwart vlek?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:08

dat is een gezwel wat de vorige eigenaar verzuimd heeft om weg te laten halen en ze zou dit al jaren hebben volgens de madam waar ik haar van kocht, omdat ik haar nu twee maanden heb en haar in verwaarloosde staat heb gekocht heb ik haar eerst bij laten komen, beetje gewicht erbij laten eten en alle ellende van de afgelopen maanden wat laten verwerken, als we wat verderop in het jaar zijn en er niet zoveel vliegen meer zijn gaat ze naar de kliniek en laat ik het weghalen, wat ik erg jammer vind van de vorige eigenaar dat ze het niet weg hebben laten halen toen het nog klein was, had een boel ellende gescheeld want ik heb al met de dierenarts overlegd, en het weghalen is geen probleem maar er komt wel een giga wond voor terug, die wel heelt maar toch het had zo niet gehoeven, maar aangezien dit paard de afgelopen jaren verschillende eigenaren heeft gehad is het toch moeilijk om hierover te oordelen de ene denkt makkelijker dan de ander.
ik ben van mening dat het er niet hoort, het paard heeft er last van dus het moet er weg......

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:44

leentje1975 schreef:
dat is een gezwel wat de vorige eigenaar verzuimd heeft om weg te laten halen en ze zou dit al jaren hebben volgens de madam waar ik haar van kocht, omdat ik haar nu twee maanden heb en haar in verwaarloosde staat heb gekocht heb ik haar eerst bij laten komen, beetje gewicht erbij laten eten en alle ellende van de afgelopen maanden wat laten verwerken, als we wat verderop in het jaar zijn en er niet zoveel vliegen meer zijn gaat ze naar de kliniek en laat ik het weghalen, wat ik erg jammer vind van de vorige eigenaar dat ze het niet weg hebben laten halen toen het nog klein was, had een boel ellende gescheeld want ik heb al met de dierenarts overlegd, en het weghalen is geen probleem maar er komt wel een giga wond voor terug, die wel heelt maar toch het had zo niet gehoeven, maar aangezien dit paard de afgelopen jaren verschillende eigenaren heeft gehad is het toch moeilijk om hierover te oordelen de ene denkt makkelijker dan de ander.
ik ben van mening dat het er niet hoort, het paard heeft er last van dus het moet er weg......

oharme dat paard. ik hoop geen kwaadaardig gezwel.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 13:46

nee het is gelukkig niet kwaadaardig maar toch toen het nog klein was had het een heel stuk gescheeld met weghalen...

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:59

Wat is de stokmaat van je merrie?
Wat zou je zelf willen verbeteren aan haar.
Haar vader is volbloed en daarom wel interessant, nakomelingen waren voldoende. Voltaire is wel mooi. Phythagoras is afgekeurd op zijn nakomelingen. Ik zou het liefst met een bewezen hengst met wat modern bloed gaan. Verder denk ik zelf aan een hengst met wat meer ras, goed in rechthoeksmodel en een sterke rug lendenen partij en formaat. Een goed exterieur en voldoende beweging is voor mij iets wat in iedere hengst moet zitten.
Verder is het ook nog belangrijk wat je budget is.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:41

de stokmaat van mijn merrie is 1,68
ik wil iets fokken wat net als mijn merrie goed degelijk is, hard beenwerk, koel in het hoofd, vooral degelijkheid vind ik heel belangrijk.
ik ben meer een mens die op de bouw let dan op de kleur....

naffie

Re: [H][WB]welke hengst????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:15

Tangelo van de Zuuthoeve, Wittinger VDL, Wat essiesilly zegt kan ik mij ook in vinden.
Wat vindt je zelf een aansprekende hengst en wat bedoel je met degelijkheid.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:35

Tangelo is zeker een aanrader, verbetert springtechniek. maar als je alrounder wil fokken zou ik denken aan argentinius die geeft zowel dressuur als springpaarden. anders moet je eens kijken naar argentinius-zoon om wat minder volbloed te krijgen.