Niveau draver?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Het niveau van jou (verzorg)draver?

geen
4 (17%)
dressuur b
7 (30%)
dressuur m
4 (17%)
dressuur l
2 (8%)
dresuuur z
1 (4%)
western
2 (8%)
Anders;...
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 23

ch_ntii123

Niveau draver?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:38

Ik vroeg me af, wat voor niveau heeft jullie draver(s)?

Zowel engels als western

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:40

ik rijd met me eige draver nog een wedstrijd , wil het wel graag doen! maar waar ik haarv an heb zijden ze dat ze l liep maar dat geloofde ik niet.. denk dus ongeveer b

blue_kim

Re: Niveau draver?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:00

ik ben ooit B gestart, maar ben enit zo van het dressuur, maar ze zou zeker hoger kunnen komen met een fanatieke ruiter, want ze kan dressuurmatig bijna alles qua zijgangen e.d.
heb ook nog endurance gedaan maar hou eht nu toch maar gewoon bij een ontspanne buitenritje.

ikkuhroosjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:16

mijn draver die komt niet uit op wedstrijden maar die heeft kent wel alle m oefeningen

ArAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:26

Ik heb een draver als verzorgpony en ik reed met hem wedstrijdjes in de B. Nu rij ik eigenlijk alleen nog maar buiten. Maar als ik wat meer zou oefenen dan zal hij de L ook wel aan kunnen. De meeste dravers zijn heel werkwilleg dus zal je best ver kunnen komen door goed te trainen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:49

Ik rij endurance en TREC, kon niet echt kiezen uit de lijst :+ Er zijn genoeg Dravers die wel op wedstrijden uitkomen, kijk maar eens op www.dravers.net ;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:52

Ik ben geen wedstrijd ruiter dus start niet officieel. Maar mijn instructrice meet ons niveau regelmatig (vind ik zelf erg prettig) en we zitten nu op L niveau. Soms pakken we al wat oefeningen van de M erbij. Mijn doel is om met hem een op een goed M niveau te komen en dan ben ik gelukkig.

Verder zijn we Z2 in het rijden van buitenritjes :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:27

Hier hetzelfde als Wendy, behalve de TREC dan. :+

Het staat nog steeds in de planning om klasse III met mijn draver te starten. Dressuur wil ik ook zeker met hem gaan rijden, maar dat krijgen we eigenlijk nu pas onder de knie nu er ook eindelijk de oorzaak is gevonden (en weg genomen) van de steeds terugkerende rugproblemen.

Het dressuurniveau is lastig te zeggen,hij beheerst nette galopswissels maar zou hem nog niet eens een Bproef laten starten, simpel weg omdat ik wil dat dan alls voor die proef perfect is.

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:52

Mijn draver is ooit (niet door mij) uitgebracht in de L. Maar daar zat wel de grens, hij blijft enige moeite houden met een nette galop, wissels gaan er niet komen haha.

Voor de Endurance zou hij super zijn maar we gaan nu met hem mennen. Meneer is al 20 en hoeft nog maar weinig kunstjes meer te doen nu. De dressuur lessen zijn om hem soepel te houden en z'n conditie op peil te houden.

Ik denk dat als een draver niet of nauwelijks gekoerst heeft hij/zij nog wel ver zou kunnen komen in de dressuur door werklust en wilskracht. Maar ze zijn er niet echt op gebouwd. Mijn Gigant is een keiharde werker, hij springt bijvoorbeeld graag maar verder dan een 80 cm parcours redden we niet. Behalve het gebrek aan rijkunsten bij mij is er ook gebrek aan de juiste houding en bouw bij mijn paardje.
Ik denk dat een draver uiteindelijk wat moeilijker bijeen te houden is, echt verzamelen is moeilijk.