Wie kent Zhivago? Zou hij passen op een Contango-merrie???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

charlie1989

Wie kent Zhivago? Zou hij passen op een Contango-merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:15

Ik heb een Contango* Rossini. Ze heeft al ongeveer 6 keer bevallen van Krack c, waarvan het laatste veulen bij mij geboren is.

Nu, het dekgeld voor Krack C vind ik een beetje te veel, en Zhivago spreekt me wel aan.

De punten waar ik vooral op wil verbeteren bij mijn merrie zijn het karakter,(De merrie is nogal nerveus) de maat, de halsaanzet, ruggebruik en schoudervrijheid.
Hij zou ook eerder een modern model moeten geven aan mijn klassiekgebouwde merrie.

Wat zijn jullie ervaringen met deze hengst?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sarabande

Re: Wie kent Zhivago? Zou hij passen op een Contango-merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:07

zie onderschrift

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:40

Wilde het net zeggen ;)!

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:09

sarabande schreef:
zie onderschrift

wat bedoel je met onderschrift

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:42

[KS-ITP] Op bezoek bij Eclips van Sarabande ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:21

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:35

Ik zou met deze merrie toch waken voor Krack bloed hoor. Kracks staan er om bekend dat ze nog wel eens een onderhals willen geven en ook de karakters kunnen wel wat grillig zijn.
Zou het dan liever een generatie terug gaan zoeken in het Flemminghbloed, bijvoorbeeld Westenwind. Ik vind Zizitop op deze merrie ook een aanrader. Alhoewel je dan wel een 'zwaar' veulen zult krijgen.
Je kunt je ook eens verdiepen in Londondance. Een Hannoveraanse halfbloedhengst met superkarakter, die dit najaar bij het KWPN de verrichtingstest gaat lopen en verder aan al jouw eisen voldoet.

Succes!

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:17

sandradeboer schreef:
Ik zou met deze merrie toch waken voor Krack bloed hoor. Kracks staan er om bekend dat ze nog wel eens een onderhals willen geven en ook de karakters kunnen wel wat grillig zijn.
Zou het dan liever een generatie terug gaan zoeken in het Flemminghbloed, bijvoorbeeld Westenwind. Ik vind Zizitop op deze merrie ook een aanrader. Alhoewel je dan wel een 'zwaar' veulen zult krijgen.
Je kunt je ook eens verdiepen in Londondance. Een Hannoveraanse halfbloedhengst met superkarakter, die dit najaar bij het KWPN de verrichtingstest gaat lopen en verder aan al jouw eisen voldoet.

Succes!

zizitop zou inteelt zijn, en klopt dat wel van die onderhals?

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 09:44

sarabande schreef:
zie onderschrift

Mooi veulen! Als ik het zo zie zou ik ook wel Zhivago nemen. :D Ik twijfel omdat ik vind dat mijn merrie een onderhals heeft. Heeft uw Contango dit ook?

Ik vind haar bovenlijn dus niet zo goed. Sommige zeggen me dat dit door gebrek aan training komt en door haar doorgezakte rug, maar ik denk dat het erfelijk zou kunnen zijn. Als ze moet lopen loopt ze nogal met haar hoofd hoog, zonder ruggebruik. Daarom twijfel ik of Zhivago erop zou passen. Nochtans hebben de vorige eigenaars haar al 6 Krack C veulens laten geven. Dan denk ik van, waarom zouden ze die hengst nemen als het niet past?...

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:36

Westenwind zou ook inteelt zijn. Ik wilde zelf in eerste instantie Vivaldi op mijn klassieke Contango-merrie. Heb er nu trouwens een geweldig veulen van Jazz bij lopen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Zambuka. Het is een gok, maar dat is fokken zowiezo, maar zijn eerste veulens lijken rassig en hoogbenig genoeg, met een mooi halsje. Karakter van de hengst zelf is super. Er staat deze week een uitgebreide advertentie van hem in de IDS. Ik vond het in ieder geval interessant om eens een hengst zonder JFFK-bloed te proberen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:44

Ik heb Zambuka overwogen, maar het is een luchtzuiger.
Daarbij pas dit bloed zo goed op Contango.

Mijn Contangomerrie heeft geen onderhals, is t/m Z2 uitgebracht en heeft geen doorgezakte rug.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:36

Voor een sterke bovenlijn zou je aan Rousseau kunnen denken. Krack en Flemmingh geven beiden weke ruggen. Maar hoe zien die Krack nakomelingen eruit? Daar kun je natuurlijk ook een heleboel informatie uit krijgen. Het veulentje op de foto lijkt toch wel sterk in de bovenlijn. En over de maat moet je dan ook wat kunnen zeggen. Overigens is Zhivago wel interessant, absoluut.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:19

sportfokker schreef:
Voor een sterke bovenlijn zou je aan Rousseau kunnen denken. Krack en Flemmingh geven beiden weke ruggen. Maar hoe zien die Krack nakomelingen eruit? Daar kun je natuurlijk ook een heleboel informatie uit krijgen. Het veulentje op de foto lijkt toch wel sterk in de bovenlijn. En over de maat moet je dan ook wat kunnen zeggen. Overigens is Zhivago wel interessant, absoluut.

Hoe zie je dat dat mijn veulen sterk is in de bovenlijn? Ik vind het veulen wel goed voorzien, maar een nadeel is dat hij toch wel een beetje onderhals meegekregen heeft. Nuja, hij is nog maar een week oud,
er kan nog veel veranderen. Toch vind ik dat je het nu al ziet.