Shetlander, hoe lang ermee lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jesketje

Shetlander, hoe lang ermee lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 13:15

- niet meer nodig -
Laatst bijgewerkt door Jesketje op 01-06-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Re: Shetlander, hoe lang ermee lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:17

In de herfst word ook veel vertrapt,dat houd in dat't grote modderpoel kan worden,bijvoer etc hou je daar ook rekening mee? en iedere dag lopen is wat anders als gewoon normale vrije beweging voor de shetter.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:18

Leuk dat je een shet gaat kopen, maar ik raad je aan eerst wat ervaring op te doen want zo te lezen heb je nog niet zo heel veel verstand van paarden. Als je pony geen "grote" rondjes kan lopen vraag ik mij af of het land wel groot genoeg is om een shet het hele jaar door op te zetten. Heb je wel ruimte om eventueel te verweiden, of ga je dagelijks de wei uitmesten?
Nou veel plezier met je shet in elk geval!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:24

Wat zijn de afmetingen van het weiland? Mijn Shetlander moet elke dag in totaal 4 km lopen om in de wei te komen, maar heeft nog zoveel energie over dat ze ook nog veel rond crosst in de wei. Ik denk dat het daarom belangrijk is dat de wei zo groot is dat je Shet de ruimte heeft om lekker te kunnen rennen.
Als het geen groot stuk is, is de kans groot dat ze het direct vertrappen als het watt geregend heeft.

Over de stal: een shet kan prima het hele jaar door buiten blijven. Het is een goed idee om een schuilhok te bouwen in de wei zodat je Shet kan schuilen met harde wind of regen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:27

Slotje.