LLanweneth Don

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elske_

LLanweneth Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 00:00

Wij hebben een pony met als vader LLanweneth Don. Nu zijn we op zoek naar informatie en foto's, op internet is het ons tot nu toe nog niet gelukt om iets relevants te vinden, ook niet via de website.

Ook zijn we erg nieuwsgierig naar andere personen met een afstammeling van LLanweneth Don, hoe zijn deze bijvoorbeeld qua karakter?

Buster

Re: LLanweneth Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:21

Zelf heb ik niet zoveel info over Llanweneth Don, maar hier in ieder geval wel een foto van hem.
Afbeelding

Aangezien hij lang hier in de buurt ter dekking stond (bij Willy van Keulen), ken ik wel een aantal nakomelingen van hem.
Voor zover ik ze mee heb gemaakt prima karakters; en ook mooie paardjes om te zien!

Ik hoop dat je nog wat meer info over Don vindt!

brenin21

Re: LLanweneth Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:27

Weet ook niet heel veel over hem. Z'n stokmaat is 1.41 en hij is een eerste premiehengst. Hij is al in 1982 goedgekeurd op afstammelingen en had in 1985 al een goedgekeurde zoon en in 1992 een goedgekeurde kleinzoon. Hij heeft z'n IBOP proef in het tuig afgelegd. Ik zal nog kijken of ik meer over hem kan vinden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:16

Je weet inmiddels al wel dat hij al een paar jaar geleden is overleden ?
Mijn eerste welsh cob had ook Don als vader, het was een pony met een cool karakter alleen die van mij was 1.59 geworden en hij kwam uit een moeder van 150 8)7
Ik heb met hem altijd western gereden en veel prijzen gewonnen waaronder ook een 4 plaats op de nederlandse kampioenschappen tussen 12 quarters.
Uit welke moeder komt jouw pony ?
Dit was mijn Don -nakomeling.
Afbeelding

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:49

Ik ben de zus van elske en ik wist dat hij is overleden, maar ik vind het apart dat er niks over hem vinden is zelfs geen foto. Hij was volgens mij wel redelijk bekend

moeder is gwendreath arwen (v. nebo daniel)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:54

Ik heb wel foto's van hem, ik heb hem ook in het echt gezien voor de wagen.
En dan heb ik ook nog enkele stukjes uit oude bladen.
Als je wil kan ik ze wel een keer voor je scannen en doormailen, dan moet je je e-mail adres maar PB-en.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 14:45

Heel erg bedankt voor de antwoorden tot nu toe!

We wisten inderdaad al dat hij overleden was, daarom maakt het het misschien ook wat lastiger! Wel hebben we nu foto's van dr oma(moeders kant) en dr halfbroer (zelfde moeder) weten te vinden.

Hier een foto van onze Don-nakomeling:
Afbeelding

Darwin, ik ga je van de week even pb-en, lijkt me erg leuk om die stukjes te zien :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:48

Leuke pony :j
Wat heeft ie voor afstamming van moeders kant ?