karakter van Contender

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

karakter van Contender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:44

Aangezien ik op zoek ben naar een leuk springpaard heb ik twee leuke interessante paarden aangeboden gekregen.
1 daarvan is een afstammeling van Contender.
Kan iemand mij vertellen wat de karaktereigenschappen van deze hengst zijn en welk karakter de nakomelingen hiervan vertonen.
Zowel voordelen als nadelen zijn welkom.

Excuseme

Re: karakter van Contender

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:37

Stel;hij geeft over het algemeen goede karakters, alleen bij die van jou niet.
Of; Hij geeft slechte karakters, alleen bij die van jou niet.
Wat heb je dan aan het antwoord op je vraag?

ik zou gewoon het paard gaan bekijken, rijden, mee omgaan, etc. Dan weet je het gauw genoeg.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 17:31

Daar vraag ik toch niet om?
Ik vraag naar ervaringen van mensen.
Met dit antwoord kan ik niks }:0

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:35

Ik ken Contender persoonlijk, al 6 jaar nu en ik ken aardig wat nafok en zoals ik ze ken hebben ze geen problemen wat het karakter aangaat.
Ik ben niet echt gek van hengsten, maar Contender is 1 van de weinigen bij wie ik alleen de box in ga om een appel te geven, een knuffel te geven of soms om te poetsen (als ik weer eens een foto wil hebben :D).

Op stal van Meredith Michaels Beerbaum zijn ze gek van Contender bloed.
Zijn nakomelingen doen het ook goed in de sport.

Morgen over een week zie ik hem weer en ik kan niet wachten, hij is nu 25 jaar oud :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:46

Excuseme schreef:
Stel;hij geeft over het algemeen goede karakters, alleen bij die van jou niet.
Of; Hij geeft slechte karakters, alleen bij die van jou niet.
Wat heb je dan aan het antwoord op je vraag?

ik zou gewoon het paard gaan bekijken, rijden, mee omgaan, etc. Dan weet je het gauw genoeg.

Volledig mee eens :). Daarnaast wordt veel slecht, maar aangeleerd gedrag vaak ten onrechte aan het karakter toegeschreven.

Maar, om TS nog een beetje te helpen: ik heb een kleinzoon van Contender en die heeft een voorbeeldig karakter voor zover je dat kan beoordelen van een tweejarig paard.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:51

Contender is een Holsteiner toch?

Kenmerken van een Holsteiner (edit: uitzonderingen zijn er ook hihiiii)

Rasbeschrijving
Hoofd: een rechte profiellijn met grote neusgaten.

Ogen: expressief

Lichaam: de Holsteiner is een groot paard met een edel voorkomen. De hals is sterk en de schouders zijn zeer krachtig. De lange rug vertoont veel schoft en de hals is hoog aangezet. Het paard heeft een lang en gespierd kruis. De korte benen zijn goed geplaatst en hebben stevige gewrichten. De voeten zijn groot en rond.

Beweging: een lange stap, een ruime, krachtige draf, een veerkrachtige galop en een uitstekend springvermogen.

Gebruiksmogelijkheden: Oorspronkelijk was de Holsteiner een koetspaard, maar door de voortdurende rasveredeling is het tegenwoordig vooral een rijpaard met grote sportieve kwaliteiten en veel springtalent.

Kleur: varieert in kleur van licht- tot zwart-bruin, maar vos en schimmel komen ook voor.

Stokmaat: tussen 1,65 en 1,75 m.

Karakter
De Holsteiner is een paard met goede manieren en een onberispelijk temperament. Zeer betrouwbaar.