Vannacht werd eindelijk ons kleine olifantje geboren
Olifantje, omdat de mama, Bonny, traditioneel behoorlijk grote en zware veulens geeft. Vorig jaar ging de bevalling niet zo makkelijk, veulen lag toen verkeerd enzo, maar dit jaar ging alles vlotjes. Zo vlot zelfs dat ze het in een vluggertje gedaan heeft zonder dat we er bij waren 
Rond 10 na 12 was ik nog eens op het cameratje gaan kijken en toen was Bonny gewoon onrustig toertjes aan't draaien, maar nog stro aan het eten enzo. Niet echt alarmerend, ik dacht 'ik kijk binnen een uur nog eens'. Kwart na 1 ga ik dus terug naar beneden, om daar mijn papa aan te treffen die ook net kwam kijken, en baf, er lag een veulen bij in't stal
Ik snel naar boven gecrosst, zus gaan wakker maken, en hup naar buiten (één keer in't jaar loop ik eh, niet meer
). Zo troffen we meneer aan: (ik heb echt een rottige camera, bij voorbaat sorry voor de ietwat wazige foto's dus soms, deze week komt een vriendin déftige foto's shooten als hij buiten loopt
)
Een donkerbruine hengst, met 3 witte voetjes, een charmant sterretje dat links op zen hoofd zit, en een klein wit streepje/sneb op zen neus. Ik vind zijn aftekeningen echt heel mooi eerlijk gezegd
Ook zijn hoofd zelf vind ik knap, bovendien heeft hij mooie grote Jazz-flaporen 

Niet snel na we er waren kwam de nageboorte al af, dus moet hij ongeveer rond half 1-kwart voor 1 geboren zijn schatten we. Aangezien het voor de verandering weer een enorm groot veulen is, gaat opstaan enzo niet zo snel als bij kleintjes (ik ben er echt wel van overtuigd dat dat scheelt, echt, wégen dat da beest doet, mijn tenen waren al half vermorzeld en hij was nog maar 3uur oud). Wij hebben ooit een veulen gehad dat ook niet snel stond, en dus niet zijn melk binnen had binnen de 2uur ofzo, en die waren we uiteindelijk bijna kwijt. We halen er dus liever de papfles bij, zodat hij toch na een uur de eerste biestmelk binnen heeft. Zo gezegd zo gedaan, meneer met de papfles melk gegeven, en allez, heel erg vol met levensvreugde zit hij nog niet, 't is dus voor de verandering weer een mongooltje
't heeft heel lang geduurd tegen dat hij zelf recht kon staan, en zelfstandig drinken had hij tegen 4u nog steeds niet gedaan. Hij heeft nog niet meteen door waar alles hangt (bovendien moet hij hem dus bukken om bij de uier te komen en dat is allemaal zo logisch niet
) Mijn papa heeft hem om half 5 een laatste portie melk gegeven, om dan te gaan slapen en even af te wachten. Toen we vanochtend gingen kijken had hij de bar gevonden 
Met de moeder alles goed, al had ze toch nog lange tijd wat last van krampen enzo precies. Nuja, wat wil je, als je ziet wat er uit gekomen is... Kun je wel bedenken dat daarbinnen wel het één en ander weer op zijn plaats moet komen

Genoeg verteld, hier komen fotoooo's!

charmante houding na een opstaanspoging, wat uitgedraaid was op vallen:

"het is helemaal de bedoeling dat mijn benen zo liggen jawel
"
en neen, Jaana overdrijft niet, het is een groot veulen... De merrie is dus 1m63, en even charmant tussen de voorbenen doorkruipen zoals andere veulens kunnen doen, is er bij ons niet echt bij, we hebben hem daarnet gemeten en hij is ruim 110cm.

"handig toch? kan ik meteen al door de tralies heen kijken
"
deze week meer buitenfoto's!

een officiële naam hebben we nog niet trouwens
We denken aan Ensor, Edison, Echo, ... Maar als er tips zijn, laat maar komen