Afstammelingen van de merrie Joralda KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Afstammelingen van de merrie Joralda KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:19

Wij hebben een 18 jarige merrie Joralda. Zij stamt af van de hengst Alpinist. Haar moeder was een gelderse merrie met onbekende afstamming. Wij hebben de merrie nu 2 jaar en zij loopt inmiddels van niets naar M-dressuur niveau en blijkt nu het springen ook goed op te pakken. We hebben nu contact met mensen in Engeland die een zoon van haar hebben uit de NRPS hengst Paledo. Deze ruin springt in Engeland heel behoorlijk. Zij hebben nu interesse in onze merrie! 8-)
Maar ze moet bij vorige eigenaren meer veulens gehad hebben. Lijkt me leuk om te weten hoe die het doen!

WWisecracker

Re: Afstammelingen van de merrie Joralda KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:04

hoihoi okk hier op bokt?
Hoe is het nu met joralda? Is er al een datum bekend dat ze weg gaat?
Aan de ene kant is het wel jammer dat ze gaat, aan de andere kant snap ik jullie wel.
Super dat Natas zo ver met haar is gekomen!

Groetjes Debby

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:02

Natas begint steeds meer te twijfelen hoor dus helemaal zeker is het nog niet! ;)

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:17

Ze ziet er ook wel super uit nu, en ze gaat zoals ik lees met sprongen vooruit!
Je weet natuurlijk niet precies wat je er voor terug krijgt.
En Jo is natuurlijk wel bijzonder he hihi. :+

Maar snap het natuurlijk wel, als ze beter kan krijgen moet ze het misschien maar doen!
Joralda is natuurlijk ook de jongste niet meer, of jullie moeten er zelf een veulentje mee fokken en die houden.
(of dat veulentje verkopen aan die mensen, hebben ze toch een afstammeling van Jo).

Ik mis Jo nog regelmatig hoor, alhoewel Wacky al bijna net zo bomproof is buiten (op de weg).
Ook vertrouw ik hem met crossen net zoals ik Joralda kon vertrouwen.
Hij begint nu hij ouder aan het worden is wel veel op Jo te lijken (ook kwa uiterlijk).
Ik denk regelmatig: Zo Hij is net Jo! :D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:12

Natas heeft haar zoon (Hero) in Engeland ook gereden en ziet ook veel van Jo erin terug! Zij dachten dat het springen van Paledo kwam maar nu Jo zo goed begint te springen gaan we toch denken dat hij het van Jo heeft. Natas heeft afgelopen week zelfs de waterbak gesprongen!!
Natas wil de opleiding Manager Paardensport gaan doen en ze hebben haar dringend aanbevolen Jo niet weg te doen omdat het zo'n goed paard is! We zijn ook best trots op Jo dat ze al zover is en het einde is nog niet in zicht. Ze heeft zelfs al een keer moeiteloos een appuyement gemaakt!!! Haar instructrice is ook vol lof over Jo en wil het onderwerp naar Engeland ook niet horen. En ze is wel wat ouder maar ze mankeerd natuurlijk helemaal niets. Heeft gave benen en ze wordt iedere maand mooier door de bespiering.
Dus misschien alleen een afstammeling naar Engeland maar niet Jo!! }>