Announcing the arrival of ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Announcing the arrival of ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 01:17

'Don Fascination' (aka Beau) een bloedmooie (al zeg ik het zelf) palomino hengstenveulen, geboren op 6 mei om 01.45 uur met 5 Beaufort wind!! Mama is heel trots en heeft prima werk gelevert, helaas heeft zij het wel zwaar gehad en is nu pas na 2 weken de hele gebeuren een beetje bovenop aan 't komen (geschuurt, nageboorte opgebleven, gaskoliek, diarhee). Afstamming: Don Laurie II (Don Schufro x Lauries Crusador x Absatz) x Fantasy Lady (Morgengold II x Florentijn O).

Op de foto's 2-3 dagen oud:
Afbeelding

Afbeelding

http://www.bagoniebos.com/_database/_pi ... cf0556.jpg
http://www.bagoniebos.com/_database/_pi ... 065-28.jpg
http://www.bagoniebos.com/_database/_pi ... 065-56.jpg

EN ....

'Sun Gold Florin' (aka Sunny) ... een spring in het veld, ondeugend, GOUD palomino hengstenveulen, geboren 8 mei om 23.55 uur. Hij wordt dezelfde kleur als zijn moeder, goud palomino, en zal ook hoogst waarschijnlijk een goede maat hebben van minstens 160cm, wat niet slecht is voor een halfbloed arabier (+/- 45%).
Afstamming: Sun Champagne Charly (bloedlijn Raffiti OX x Numzimat OX) x Peach Gold (Florentijn O. x Sandokan OX)

Deze foto's toen hij maar 1 dag oud was:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slideshow met meer foto's:
http://pets.webshots.com/album/57228265 ... vhost=pets

Selima

Re: Announcing the arrival of ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:31

Ah, wat een schattig veulentje en heel apart kleurtje. :-)

Sunny's kleur is ook fraai! En niet alleen z'n kleurtje is fraai...

Fokken jullie echt op die kleuren, of komt het gewoon omdat de moeders nou eenmaal zulke kleuren hebben en jullie geluk hadden met twee palomino's dit jaar?

Gefeliciteerd met deze beide heertjes en veel plezier met ze :-)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:03

Ik fok niet op kleur maar heb het groot geluk dat de kleur aanwezig is.
Als je fokt met palomino-gekleurde paarden dan moet je bereidt zijn om er vos en cremello erbij te nemen; ik heb 5 jaar achter elkaar alleen maar vossen gehad (en 9! jaar hengstjes).
Van Beau wist ik dat hij palomino moest zijn (cremello x vos = 100% palomino) maar bij Sunny was het 50% kans op palomino (25% kans vos, 25% kans cremello).
Alhoewel ik ontzettend blij ben dat de knullen palomino zijn, is kleur een bijzaak en zijn de hengsten gekozen met oog op verbettering van de merries' en een veulen te fokken die mogelijk toekomstig sport prestaties kan leveren en dus een hoge verkoopbare graad heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:13

Ik moest wel twee keer kijken op de eerste foto naar die zwarte "vlek " voordat ik er achter kwam dat het een vogel was.

Hele mooie paardjes, gefeliciteerd!

anna101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:13

Wat een mooi groot veulen, hij was eerst donkerder, worden ze lichter of komt het door de foto?

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:21

knappe kereltjes hoor!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:36

Cassidy schreef:
Ik moest wel twee keer kijken op de eerste foto naar die zwarte "vlek " voordat ik er achter kwam dat het een vogel was.

Oh dat is het!
Ik zat ook al te kijken maar kon er geen kaas van maken :))

Mooie veulen!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:16

Sunny zal uiteindelijke (rond de 2 jaar al) dezelfde kleur krijgen als zijn moeder, een 'koper' goud palomino kleurtje; een kleur die eigenlijk toch niet zo gewild is in de 'echte' palomino fokkerij omdat het 'te' koper-achtig is. Peach heeft al sedert dat zij jaarling was bijna altijd haar reeks gewonnen op 'model et allure' (conformatie en beweging) maar is altijd 2e geworden op kleur (vanwege het 'te' zijn), zij is ook meermaals Champion merrie op 'M et A' geweest en ook al 3-keer reserve 'Grand Champion' (achter hengsten).

Beau daarentegen zal iedere jaar, tot ongeveer zijn 4e jaar, donkerder worden tot hij uiteindelijk de 'echte' zalm-achtig palomino kleur zal krijgen, tenminste dat hoop ik ... zal zowiezo moeten wachten tot de vachtwissel van 3 maanden om het met enige zekerheid te kunnen zeggen. Voorbeeld van wat ik denk zijn kleur gaat worden: http://www.royalbelgianpalomino.be/docu ... 060455.jpg

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:55

gefeliciteerd met de veulens.