ik heb een shetlander maar ik vind me zelf te groot voor. ik rij zelf elke dag op mijn eigen pony. maar nu wil ik ook weer eens weer iets doen met onze shet.heeft iemand leuke ideen dan: *vrijheidsdressuur *longeren *vrijspringen
whatever ???
brand los !!!
Anoniem
Geplaatst: 21-05-09 21:34
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Berith
Geplaatst: 22-05-09 07:19
Die van mij wordt ingezet voor: rijden met kinderen Lange teugel dressuur handpaard/pakpony tijdens buitenritten voor de sulky vrijheidsdressuur slepen van de bak longeren mee naast de fiets of gewoon wandelen poets en knuffelpony
ik fiets veel met mijn shets, om ze in conditie te houden maar ook omdat ze er enorm van genieten. Wandelen vinden ze ook leuk maar ik zie ze pas echt genieten als ze aan de fiets in een lange rechte berm voluit mogen gaan, maar dat moet natuurlijk wel kunnen met je pony. Ik zou nooit zomaar met ze gaan fietsen en ze dan een stuk laten galopperen als je niet weet wat ze doen.
Verder werk ik ook wel aan de lange lijnen, longeer ik veel ook in combinatie met balkjes en soms een klein hindernisje, om ze en Mennen doe ik ook nog en ze lopen een paar keer per week mee als leerpony voor kindertjes.
Op mijn ene shet rijdt op het moment een meisje van 8. Ik begeleid hen en dat is super leuk, want je ziet het meisje en de pony samen plezier hebben. Verder ben ik Grietje nu 3 keer per week aan het longeren met bijzet en dubbele lijnen om haar klaar te stomen voor het aangespannen rijden.