Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
guanacotje schreef:Moeten ze dan 'officieel' gemeten worden daarvoor?
Mijn haf valt WA onder mijn WA verzekering en onder de WA via mijn ruiterbewijs. Toen ik mijn hengst ook nog had, stond die op naam van mijn opa en viel onder zijn WA verzekering. Je kunt er hier namelijk maar 1 paard/pony bij inzetten. Gaat het om een ziektekostenverzekering, is het een ander verhaal.
Lyonesse schreef:Ligt er ook aan om wat voor verzekering het gaat he?Mijn haf valt WA onder mijn WA verzekering en onder de WA via mijn ruiterbewijs. Toen ik mijn hengst ook nog had, stond die op naam van mijn opa en viel onder zijn WA verzekering. Je kunt er hier namelijk maar 1 paard/pony bij inzetten. Gaat het om een ziektekostenverzekering, is het een ander verhaal.
Balte schreef:Hangt van de verzekering af. Wij hebben onze famiale bij KBC en daar vallen enkel pony's onder. Voor de paarden hebben wij dan bij KBC een aparte verzekering BA voor paarden, dat gaat van 1 tot 3 paarden.
Op een gegeven moment hadden wij echter vier paarden, dus beginnen rondhoren. Bij ING valt alles onder de familiale (stuk goedkoper dus) maar mag je er maar maximum vijf hebben (wij hadden er op dat moment zes). Door omstandigheden is er toen één pony en één paard weg gegaan zodat we terug "in orde" waren![]()
Mijn vriendin gaf me toen de tip om bij Ethias te gaan http://www.ethias.be/nl/prd/D5PR012/Par ... aarden.htm
daar zou het aantal of de stokmaat geen rol spelen.
Ik moet me daar binnenkort toch eens in verdiepen want één van onze merries is drachtig, dus gaan we weer naar vier paarden en met twee kleine shetters erbij zitten we boven de vijf die voor ING mogelijk zijn