Fries stamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helanie

Fries stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:14

Hallo allemaal, ik zit met een paar vraagjes over het friese stamboek. ik heb ze al gebelt maar krijg geen helder antwoord van ze. hopelijk zijn hier mensen die mij verder kunnen helpen. ik rij al een aantal jaar op 2 friezen. beide zijn ze vorig jaar gedekt. in feb. kreeg de eerste een veulen. helaas is de merrie oveleden toen het veulen 5 weken was. ik heb de zorg van het veulen op me genomen en hem ook gekocht. nu heb ik hem vandaag laten chippen en moeten deze gegeven naar het friesestamboek gestuurd worden. nu heb ik twee opties. de eerste is gewoon een paspoort ontvangen en verder niks dit kost mij 80 euro. daarnaast kan ik ook lid worden van het stamboek en dan krijg ik er stamboekpapieren bij. dit kost mij 100 euro en 100 euro lidmaatschap per jaar. nu zit ik te twijfelen wat ik doen moet. ik ga de hengst castreren en wil er zelf over 3 jaar mee gaan rijden. ik zie niet goed in wat de voordelen zijn van lid worden. nu wil ik graag van jullie horen wat de voordelen voor mij zouden zijn van lid worden.......
BEDANKT!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:37

Tja, ik denk dat je daarin een eigen keuze moet maken.
Ik ben wel lid van het FPS en ik vind het super. Je krijgt elke keer een blad waar van alles over de friezen in te lezen staat.
En ik ben ook met hem naar de keuring geweest. Als je niet lid bent, kan dat ook niet.
Succes met het maken van je keus. ;)

friesiszwart

Re: Fries stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:00

Ik ben fokgericht bezig en daardoor lid van het stamboek. Wil je met je veulen naar een keuring (met 3 jaar) dan moet je paard op jouw naam staan en moet je zelf lid zijn van het stamboek omdat anders je paard niet gekeurd kan worden.

horseyfries