Hengstig....en toch weer niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Hengstig....en toch weer niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:58

Mjn merrie (met veulen) is een paar weken geleden bij de hengst geweest. Op 3 mei is ze voor het laatst gedekt en dus weer naar huis gekomen.
Als ze nu niet drachtig zou zijn, zou ze afgelopen weekend ongeveer weer hengstig moeten worden. En helaas......zaterdagochtend zagen we dat de Shethengst die bij haar staat, wel héél veel interesse in haar had en zij andersom ook. Hengstig dus.
Ik baalde behoorlijk, want ze was dus niet drachtig. Diezelfde dag zijn we weer met haar afgereisd naar de hengst, zodat ze weer gedekt kon worden. Een dag later belden ze me op, dat deze merrie absoluut niet hengstig is, ze wil niets, maar dan ook niets van de hengst weten.
Morgen wordt ze gescand, om te zien of ze dan toch drachtig is, danwel tegen hengstigheid aan, maar herkennen jullie dit?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:05

Ik kan mijn merrie niet schouwen met onze eigen hengsten, want die vindt ze gewoon lief. Ze toont en gedraagd zich altijd hetzelfde, hengstig of niet. Een aantal jaar geleden moesten we ook schouwen met onze eigen hengsten van de hengstenhouder, 1 hengst er nog net af kunnen trekken, maar bij de hengstenhouder aangekomen bleek ook, niet hengstig. Vorig jaar ook een maand lang geschouwd met een eigen hengst om te kijken wanneer ze hengstig zou worden om zo een cyclus te onderscheppen, maar iedere dag dezelfde reactie, hengst niet afwijzen, maar ook niet hengstig tonen. (Mijn merrie toont dus geen zichtbare hengstigheid thuis ;) ).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:08

Deze merrie is wel vriendelijk (héél vriendelijk zelfs), maar ze heeft een veulen en de Shethengst is niet van mezelf. Die is er een paar weken geleden tijdelijk bij gekomen, juist om te kijken wanneer de dames hengstig zijn.
Ze was op zijn zachtst gezegd agressief naar het kleine kereltje (hij is 80 cm ofzo, maar denkt dat hij 1.80 is :D ), hij mag niet in haar buurt of in de buurt van haar veulen komen. Maar nu vond ze hem toch wel heel erg aardig. Zó aardig, dat ze treintje gingen spelen :D . Dus dat doet ze echt alleen als ze hengstig is.....

InekeH87

Re: Hengstig....en toch weer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:37

mijn merrie toont ook hengstig terwijl ze het niet is. Ik laat haar scannen om te zien hoe ver ze in haar cyclus is en of ze al weer hengstig is. Ze is nu net drachtig en heeft ook dagen waarop ze net doet alsof ze hartstikke hengstig is maar als je dan weer een controlescan hebt is ze nog net zo drachtig als voorheen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:03

Ik heb een merrie de de hele dracht door hengstig toont. Zij is drachtig gescand en nu inmiddels ook duidelijk drachtig. Over een maand of 2 verwacht zij het veulen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:07

Mijn merrie is gisteren gescand en ze is dus niet drachtig. Maar óók niet hengstig. Ik snap er niets van. Zaterdag was ze hier thuis toch écht hengstig en die middag, bij de hengst is het gewoon over!
Wel zat het er aan te komen, dus we laten haar daar nog even staan.

kappiegirl

Re: Hengstig....en toch weer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:58

Oh wat jammer, hoop dat ze toch snel echt hengstig is.

Onze merrie hebben we vorige week zaterdag op gehaald in de hoop dat ze drachtig is. Ze is continu hengstig en wil niets van ruinen weten maar merrie's des te meer. Dus ik ben hier ook het spoor bijster en gaan we ook scannen volgende week. Ik wil echt graag dat drachtig is de hengst is verkocht en word zo spoedig mogelijk geruind omdat hij alles wat hinnekt en geen hengst is wil dekken en door alle draden gaat om maar bij andere merrie's/ruinen te komen. Hij maakt geen onderschijt.
Mijn merrie is nu 3maanden achter elkaar gedekt toen ze hengstig toonde maar ik weet het echt niet meer sinds ze thuis is is ze alleen nog maar hengstig geweest en de dag dat ze naar huis ging is ze ook nog gedekt.
Verder heeft ze wel wat vollume in haar uier zeg maar en is ze wel veranderd in haar gedrag en vorm lijkt wel. Ik weet het dus ook echt niet meer ik ga ook scannen een dezer dagen.