Wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elledani68

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 21:03

Om mee te beginnen hoop dat het bericht hier goed staat zo niet dan hoor ik het vanzelf wel.
Een paar jaar geleden hebben we geprobeert om mijn merrie drachtig te krijgen .Dit is na meerdere pogingen niet gelukt. We hebben verschillende veraartsen gehad en ze is hheft ook nog bij een hengstenhouder gestaan.
In geen van de keren heb ik gehoort dat er iets niet in orde zou zijn en mijn merrie is ook nu weer in haar periode super hengstig.De enige reden die ikzelf heb kunnen bedenken is dat ze vanwege stress niet drachtig is geworden.Ze was eigenlijk vlak na een verhuizing geeinsimineerd en omdat het een paardje is wat best wel in de stress kan raken vermoed ik dat dit daar ook wel mee te maken kan hebben gehad.
Nu is mijn vraag aan jullie eigenlijk zouden jullie het weer proberen?Ze staat nu eigenlijk weer thuis en heeft het super naar haar zin en van stress is absoluut geen sprake.
Ze is nu inmiddels 12

Excuseme

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:53

Heb je het bij een en dezelfde hengst geprobeerd? Stress zie ik niet meteen als oorzaak.
Ik zou met een hengstenhouder overleggen dat je van een hengst een portie onverdund mag ophalen, dan snel de merrie in en pas betalen bij dracht op 1-10. Dan ben je wel wat DA kosten kwijt, maar verder niet al teveel risico. Is het een warmbloed paard? Waar woon je?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 07:27

Nee is elke keer een ander hengst geweest.Onze merrie is inderdaad een warmbloed.We wonen zelf in Almere maar het paardje woon in Diemen.
Ik denk dat ze de eerste keer wel drachtig geweest is omdat er twee maanden geen teken van hengstigheid was maar ze is toen vrij laat gescant omdat de DA op vakantie was.Ik denk dat het uiteindelijk toen toch niet gepakt heeft

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:42

heeft je merrie ondertussen al wel 1 keer een veulen gehad?

het verwerpen van het vruchtje na een bepaalde periode kan er ook op wijzen dat het veulen niet gezond was, dus misschien is dat wel het probleem.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:23

ze heeft nog geen veulen gehad.We hebben verschillende pogingen gedaan maar hebben het uiteindelijk niet meer gedaan.Maar ik zou toch wel graag een veulen van haar willen maar weet dus eigenlijk niet waar ik goed aan doe vandaar mijn vraag.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:27

In Abcoude zit Oldenhoff. http://www.oldenhoff.nl/voorwaarden.php

Ga daar eens praten en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Is er ook wel gescant om te zien of de follikel ook echt weg was na inseminatie (Dus 1 of 2 dagen later)?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:34

Ja ze is toen de Da weer thuis was meteen gescant en toen was er niets te zien.Ga eens op de website kijken dank je

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:48

@TS: maar als je een veulen wilt is het denk ik wel nu of nooit? of niet...

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 10:05

inderdaad. Nu is de periode en het blijft wel en beetje knagen waarom het toen niet gelukt is.Maar goed dan komt weer de vraag welke hengst

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:27

Excuseme schreef:
In Abcoude zit Oldenhoff. http://www.oldenhoff.nl/voorwaarden.php

Ga daar eens praten en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Is er ook wel gescant om te zien of de follikel ook echt weg was na inseminatie (Dus 1 of 2 dagen later)?

Doen! veterinakire begeleiding is daar ook goed heb ik gehoord. Wij hebben thuis laten insemineren maar met jouw afstand en 'probleem'merrie zou ik hem lekker naar Abcoude tope brengen.

Wat is de vader van jou merrie?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 11:11

Haar vader is Iglesias en opa aan moeders kant is Tolbert.Ze is wat zwakker in haar achterhand dus dat zou wel sterker mogen en ook wel wat ruimer.De merrie zelf heeft een superkarakter maar is wel wat gevoeliger dus zoek ik ook een wat coolere hengst

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:37

-> KS