[TI] Western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IneHee

Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 11:27

Beste mensen,

Ik overweeg een reining wedstrijd te organiseren ( tijdens de tinkerdag in Grave)
Zou daar belangstelling voor zijn ???
Graag jullie mening

rommulus

Re: Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:50

ik zou zeker geintresseerd zijn ware het niet dat ik gewoon het vervoer mis :o

al zou ik het echt leuk vinden dat zo iets georganiseerd zou worden :D

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:05

eindelijk weer eens wat anders het dressuur en springen.Het is alleen jammer alleen reining.Ik rijd wel trail horsemanship pleasure en halter.Ik denk ook dat je dan wel meer deelnemers gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:07

Ik betwijfel hoeveel tinkers er zijn die reining kunnen starten...
Ik zou dan eerder iets doen als pleasure/horsemanship/trail.

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:59

pleasure of trail is voor de tinkers het onderdeel dat ze goed kunnen, horsemanship ook trouwens.....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:08

mischien een stomme vraag maar waarom zouden weinig tink's geen reining kunnen ???
sil kan stoppen, spinnen, rollback, achteruit etc etc wel is waar niet zo rap als een quarter maar hij doet het technich redelijk goed dus waarom niet ??

de andere onder delen zijn uiteraard makkelijker maar goed zo heb je wel een uitdaging (vind ik dan :o )
verder je kan ook meerdere onderdelen pakken ipv 1 gezien er al zo weinig tink's zijn die werstern lopen (echt western) dan heb je gewoon meer kans op meer animo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:18

Grinnik, dus dit http://www.youtube.com/watch?v=XhHgwzsMz7Q is makkelijker dan reining? Mocht je dat denken, kom eens langs bij mij. Mijn paard kan goed reining en een beetje trail, een moeilijke trailproef is echt niet makkelijk...

Waar ik bang voor ben bij dit soort evenementen is dat mensen meewillen doen met de reining terwijl ze dat niet kunnen. Met al het ruk- en plukwerk als gevolg.

Horsemanship/trail zijn tinkers toch meer geschikt voor en dan zijn er misschien ook meer deelnemers.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:52

niels ik weet wel van hoe en wat qua western ik vraag me alleen af waarom reining niet met een tink zou kunnen ??

ruk en pluk werk zie je overal wel daar hoeven het geen tinkers voor te zijn (en daar bij komt daar is een jury toch voor ??? )

tja ik vind het een beetje kul agument dat tinkers er niet geschikt voor zijn
met de juiste training en voorbereiding kan een tink best leuk mee komen
en heel cru gezegd het gaat toch er om dat je de techniek goed laat zien ????
het lijkt me loos dat als je tussen de quarters start dat je gewoon simpelweg de snelheid ed mist maar dit zou puur een tinker wedstrijd worden
ik zie het probleem niet

trouwens ts is ook niet meer online geweest sins ze dit topic heeft gestart

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:59

Zijn er dan veel Tinkers die reining kunnen? Ik ken er geen 1. Ik heb een arabier en die zijn nou ook niet echt in de meerderheid als het om reining gaat. Dat wil niet zeggen dat er geen Tinkers, arabieren, shetlanders, etc zijn die geen reining kunnen, alleen niet zo veel (logisch daar zijn die rassen ook niet op gefokt).
Het lijkt me dat als je een wedstrijd organiseert dat je het fijn vindt als er veel inschrijvingen zijn, vandaar dat het misschien een goed idee is om inderdaad meerdere onderdelen uit te schrijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:55

Dat bedoel ik dus ook Yildiz. Er zijn maar heel weinig tinkers die een echte reiningproef kunnen. Dat de techniek ok moet zijn prima, maar dan kan je net zo goed trail/horsemanship uitschrijven.
Ik denk dat daar toch meer tinkers van zijn die dat kunnen.

NB: Ik heb ook reining gestart bij de WRAN met mijn tinker en ik ken dus echt wel de beperkingen van tinkers en reining.
Maar het is wat je leuk meekomen vindt, ik zie een tinker geen wran L2 reining lopen.

Verder snap ik niet wat er mis is met trail/hms en waarom dat makkelijker is dan reining :o?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:59

de mijne zou best een reinig proefje kunnen neer zetten
geef me de tijd het te bij schaven maar dan zou het best netjes kunnen zijn
zoals ik al zei het gaat allemaal niet zo snel ed maar de techniek is goed

en dat is de reden dat ik zei er zijn niet zo veel tinkers die ook serieus in het western lopen laat staan dat er een stuk of 10 zijn die ook aan reining doen
nee in mijn ogen als je een western wedstrijd voor tinkers wil organiseren kun je beter idd meerdere onderdelen op te nemen

IneHee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:16

Zelf rijden wij western bij Wendy van Osch, we hebben daar met een tinker gereden alle onderdelen en ook reining dit deed hij prima. Helaas hebben we deze tinker een jaar geleden moeten laten inslapen.
Mijn dochter rijd daar nu inmiddels met haar nieuwe paardje reining.
De bedoeling is om tijdens de tinkerdag in Grave ook reining te doen om ook voor western ruiters iets te kunnen bieden naast het dressuur en springen wat er al is.
Met wendy heb ik kunnen regelen dat zij een jury reining voor me heeft.
We hebben samen een gemakkelijk pattern uitgezocht dit zet ik dan alvast op de site zodat mensen het ook kunnen oefenen.
Trail is voor mij niet te organiseren te moeilijk want de balken end zijn ingebruik voor spring parcours.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:49

Juist een Tinker is heel geschikt om een reining proef neer te zetten.
Mijn Cochise was al heel ver.
Alleen het probleem is dat een echte western ruiter het standaard western paard neemt, de Quarter.
Maar ik heb diverse Tinkers gezien die een betere sliding maakte dan menig quarter.
In Oud Gastel loopt zo'n glij merrie rond.
Het ligt aan de eigenaar, de Tinker wordt veel meer gebruikt voor de recreatie, die eigenaar zal er geen geld en moeite insteken om zijn tinker te trainen onder begeleiding voor de western trainer.
Maar ja, ben je echt prestatie gericht, dan ga je ook niet met een Dafje een grand prix rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:41

Nou, dan zal ik je wel zien op de NRHA as!
Ben benieuwd wat voor een score jij denkt neer te zetten :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:51

Niels schreef:
Nou, dan zal ik je wel zien op de NRHA as!
Ben benieuwd wat voor een score jij denkt neer te zetten :j

Wat bedoel je ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:57

Nou, precies hoe ik het zeg. Je zegt dat tinkers zeer geschikt zijn voor reining en dat jouw tinker heel ver is, dus tijd voor de NRHA's zou ik zeggen :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:23

Waarom organiseer je geen pleasure, horsemanship of trail wedstrijd?
Zoals ik hier lees zijn daar meer tinker eigenaren voor dat voor een reining wedstrijd. Dan zullen er misschien meer mensen meedoen.
Dan die enkele tinkers die reining wedstrijden lopen.

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:47

zelf les ik al jaren bij Jan pieter Koopman voornamelijk pleasure en sinds kort trail, maar ik heb de tinker er niet voor om reining te doen...hij is een echte cob.... hij kan beter pleasure lopen. En het is niet makkelijk om een paard recht en gecontroleerd en verzameld te rijden, verder denk ik dat een horsemanship ook een van de moeilijkste onderdelen is van het western....reining is ook snel en wendbaar en sommige tinkers kunnen dat idd, maar wees ook eerlijk tegen jezelf, het paard is daar niet voor gemaakt...heel simpel
Er zullen altijd uitzonderingen zijn...helemaal top want dat is ook knap laten we hun dan een demo vragen om een demo te rijden ...dan zijn we er toch... :D

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:57

Heey allemaal..

Wat houd die raiding ofzo presies in ?

Groejtes

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:54

lorettalover schreef:
Heey allemaal..

Wat houd die raiding ofzo presies in ?

Groejtes

Reining. En google is je beste vriend!

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:06

oke ik zal opzoeken =)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:07

Reining leuk, maar niet voor ons.
Andere onderdelen wil ik best proberen al zijn we nog heel niet western klaar. Bij andere onderdelen verwacht ik wel minder ruk-en pluk. Niet kunnen maar wel willen laten zien kan nogal voor hmmm, overdaad zorgen ;-). Niet alleen bij Tinkers natuurlijk.
Is knop op zadel verplicht?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:07

IK heb me overigens opgegeven voro de dressuurwedstrijd maar nog helemaal niks terug gehoord, klopt dat?