Wie kent Saros van 't gestelhof

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lolokanarie

Wie kent Saros van 't gestelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:26

Wie weet wat deze hengst vooral overerft? En welke kenmerken zijn geschikt bij de merrie om een goede combinatie te hebben?

Rivaldo

Re: Wie kent Saros van 't gestelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:17

Dit hoort ergens anders, ik TEM wel even!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:55

-> F-AM

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:39

Hoe meer bloed in de merrie hoe beter, Saros geeft meestal z'n zwarte kleur door en z'n vrij goeie gangen, maar zet hem echt op een zo bloedgemaakte merrie als mogelijk, anders krijg je kamelen...
't Is zelf een nogal koude kalme en niet al te fijne hengst, heeft echt bloedgemaakte merries nodig!

En ik ken z'n nakomelingen vrij goed aangezien ik altijd het 'plezier' heb om in Z2 tegen de beste Sarosjes, in eigendom van Louis Van Gestel uit te komen. Allemaal trouwens, uit bloedgemaakte merries (Calypso merries etc, nogal hete merries)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:01

Ik heb zelf ook met Saros gefokt uit een forever merrie zeer bloedgemaakt, zeer sjiek de 3 gangen zijn oke. Alleen is ze moeilijk te rijden laat zich niet intimideren ze is zelf maar 1.63cm (moeder1.72cm) maar maakt zich groot onder het werk. We hebben ook met haar proberen springen maar door haar eigen hevigheid ging dit ook niet goed. Wel een superlief paard waar je zo de baan op mee kunt, en met heel veel geduld, ze is nu 7 rijden we de L2. Ik heb ook nog een Saros merrie gereden ook uit een calypso III en dit was een ander pauw mouwen zeer slap en groot 1.76cm maar met een superingesteldheid en zeer goede basisgangen. Na haar zes jaar begon ze zich gemakkelijk te laten rijden en vlogen we zo door de lrv proeven van L1 naar M2 was Z1 startgerechtigd maar toen kwam er een supergoed bod........ |( en heb ik ze moeten laten gaan.
Saros geeft over het algemeen goed bewerkbare paarden en meestal Zwart.

WaalseBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:12

ik heb saros een aantal keren op zijn stal gezien, is wel weer een aantal jaren geleden. is een dood lieve hengst, hij liet zijn kleine zoon hem wel even uit de stal halen. saros is een erg goede dressuur hengst doet het goed in de sport, redelijk groot en vererft veel donker... Ik had hem graag op mijn merrie gehad, maar was een randal z merrie, dus ging niet.
Ik denk dat hij zeer zeker merries met pit nodig heeft.
Weet wel dat hij nu al voor een dit jaar voor de derde keer verkozen was voor iets... ben even vergeten voor wat...
Ik ben dol op saros, heeft ook goede dekhengsten voortgebracht...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:46

Niet verkozen, gewoon de Ereprijs Dr Tijskens voor de BWP gekeurde dressuurhengst met de gemiddeld hoogst scorende nakomelingen bij de jonge paarden.
Wat niet echt moeilijk is, aangezien er zeer weinig BWP goedgekeurde dressuurhengsten zijn die dan effectief ook nog eens dekken :)