hier staat ook zijn afstammelingenrapport in misschien kun je daar wat uithalen als je dat nog niet gevonden had
s0173957
Geplaatst: 15-05-09 09:36
Maat en kracht vanuit de achterhand verbetert hij zeker. Karakter zou ook goed zijn, al is onze jaarlinghengst een echt boefje. Oppassen voor de techniek van het achterbeen wel, hij geeft nogal veel hakkentrekkers blijkbaar (bij de onze niets van te merken).
essiesilly
Geplaatst: 15-05-09 10:32
kijk eens in het johnson topic..
mijn 2 jarige is altijd heeeel makkelijk geweest, hoefsmid, poetsen, halster geen probleem trailer laden ook geen probleem is een heel lief paard en goed bewegen
s0173957
Geplaatst: 16-05-09 13:41
Ik merk aan onze jaarling dat hij echt wel probeert, maar als je hem op z'n plaats zet dat hij heel snel geleerd eheft. Proberen en heel snel bijleren. Hij liep als veulen net van de merrie af, gewoon aan de koord mee naar de wei, en wij moeten een heel drukke baan over.
Moerland
Geplaatst: 16-05-09 20:47
Je hoort een hoop mensen over het trage achterbeen dat na zou komen. Bij de nakomelingen die ik heb gezien viel dat nogal mee. Wat me wel opviel is dat hij nog al eens een beetje pony achtig en beknopt wil fokken. Vreemd, want zelf heeft hij een schitterend model, en zijn moeder was ook een merrie met maat. Toch zou ik op basis van wat ik gezien heb Johnson niet adviseren op beknopte merries, die royaliteit missen.
Tja, doordat iedereen dat dacht werd hij natuurlijk extra vaak op hele kleine merrie's gebruikt. Ik heb er ook wel leuke van gezien, maar ook wel wat met een lang achterbeen. Maar die gebruiken ze dan vaak wel weer goed.
Johnson geeft zijn eigen type niet echt door, er zijn inderdaad nogal wat kleine en beknopte exemplaren van, terwijl hij zelf zo'n opvallend model heeft!