Ongeveer een half jaar geleden heb ik een (toen nog) 2,5 jarige welsh a gekocht. Op een
paardenmarkt bij ons in het dorp. Kwam net bij de fokker vandaan en er zat een paspoort en stamboekpapieren bij.
Na verloop van tijd begon haar buik te groeien en te groeien.
Ze is nu flink aan de maat en het eerste wat iedereen vraagt is: 'iessie drachtig?'
Nou nee, dacht ik eigenlijk.
Maar toch begin ik er steeds meer over na te denken.
Er zit geen dekbewijs bij. Maar op stal hebben we wel een hengst. Weliswaar een heel, heel klein shetlandertje, (nouja.. zo'n 84 centimeter, niet zo heel klein) maar vergeleken bij mijn pony (ongeveer 1.15m) wel klein.
Hij is er twee keer opgesprongen, maar hij kan er echt niet bij! (het is trouwens niet de bedoeling dat hij erop gaat hoor.)
De uiers van Sabrina zijn echt niet dik ofzo, zelfs heel dun vind ik.
Maar nou zei een vrouw bij ons op stal dat als een merrie drachtig is, je de buik, vlak bij de kont (weet niet hoe het heet!
waar de haren de ene kant en de andere kant opgaan. sorry, kan niet zo goed uitleggen.
)kan induwen. en dat kan!!!!
Een shetlander van stal is wel drachtig, en al ongeveer 3 á 4 maanden, en daar kan je het ook indrukken.
Maar bij weer een andere merrie die niet drachtig is, kan je het niet indrukken.
De grote vraag is nu, is mijn pony drachtig???
(en klopt die manier überhaupt wel?)
Misschien kan ik even een foto plaatsen.
Zal even kijken.
Bedankt voor het lezen.
Groetjes..
(sorry, ben beetje onduidelijk en kan niet zo goed uitleggen
)