Dartmoors

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Dartmoors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:52

Zijn er hier mensen die met dartmoorpony's fokken? We zijn nog op zoek naar een bruine. Liefst een jaarling/2 jarige. Geen merrie. Hengst zou het leukst zijn. En weet iemand heel toevallig iets over die dartmoorpony's in de wei van Universiteit Wageningen?? Koffievosjes zijn namelijk ook erg leuk :D

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 05:42

Ik zou even kijken op onderstaande site (staan allemaal fokkers op, met dartmoors te koop):

http://www.dartmoorstamboek.nl/vraagaanbod.html

wij hebben zelf een goede ervaring met de familie Otten.

En deze 2-jarige hengst staat op die site te koop bij N. van de Panne te Kamerik:

Afbeelding

gabyfedde

Re: Dartmoors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:25

Leuke pony's zijn die Dartmoors!
Afrader is in ieder geval de Driesprong in Geffen. Zijn meerdere topics over te vinden hier op Bokt.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 11:47

ja? Is dat de stal van Franka?? Ga eens even kijken!! Familie Otten heeft ook zeker leuke pony's. We zijn op zoek naar een echte bruine. Die kopersnuit Prince ziet er ook superleuk uit!! alleen niet de wensen van de baas :(

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:44

jouke_h schreef:
ja? Is dat de stal van Franka?? Ga eens even kijken!!

Klopt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:38

-> RPA

skawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 02:59

hallo,
wij hebben een dartmoor overgenomen van de universiteit in wageningen. ze willen er nu veel kwijt en kosten bijna niets wij hebben katinka gratis!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:53

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:11

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:44

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 07-07-09 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote in link gezet

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:46

Hallo Dartmoorfans!
Ik ben er ook een en heb er misschien sinds vandaag een (hoi! hoi! kan t niet geloven!), en wel die is geboren bij de Wageningen Universiteit waar iemand hier het over had. Ik heb nu 1,5 jaar (tijdens mijn onderzoek) met ze meegelopen dus ken ze door en door. Voor wie wil weten hoe je met de manager in aanraking komt voor een evt. aankoop, stuur me even een bericht dan geef ik je het telefoonnummer. De veulens/jaarlingen zijn erg mooi en inderdaad te koop geloof ik, alle stamboekpony's. Laat weten!
Groeten..

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:35

Talithah schreef:
Prince schreef:
Ik zou even kijken op onderstaande site (staan allemaal fokkers op, met dartmoors te koop):

http://www.dartmoorstamboek.nl/vraagaanbod.html

wij hebben zelf een goede ervaring met de familie Otten.

En deze 2-jarige hengst staat op die site te koop bij N. van de Panne te Kamerik:

http://www.dartmoorstamboek.nl/f3.jpg

Heb hem in levende lijve gezien en hij is mooi!!

En lief!

Hij is al verkocht!!!!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 07-07-09 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote in link gezet

kussensloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:05

vind het maar niks doe mij maar een luxe fries :D

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:05

kussensloop schreef:

HELEMAAL met je eens hoor!!

Hahah heb er ook 2!

Vandaar!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:39

Talithah schreef:
kussensloop schreef:

Hahah heb er ook 2!

Vandaar!

Als je niet van Dartmoors houdt, ben je op het verkeerde forum terecht gekomen ;-)

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:51

Talithah schreef:
kussensloop schreef:

Hahah heb er ook 2!

Vandaar!

Als je niet van Dartmoors houdt, ben je op het verkeerde forum terecht gekomen ;-)[/quote]

Zeg niet dat ik er niet van hou.

Ben zelfs naar 1 op zoek voor een vriendin, maar mijn grote liefde zijn friezen.

Maar heb ik verantwoording af te leggen?
Dacht het niet!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:24

Ik voeg ook even een berichtje toe. Onze Prince heeft mij helemaal fan gemaakt van dit raspaardje. Wat een engel zeg! Sabrina leert rijden op hem en ik heb nog nooit zo'n voorzichtige lieverd meegemaakt! Echt een schat van een kinderpony! Ook onze net 4-jarige kan zo met hem wegrijden en broertje Bas vindt Prince ook fantastisch. Kan iedereen dit ras aanraden als Prince zijn karaktereigenschappen ook echt des Dartmoors zijn.

Welshjes vind ik te fel voor een beginnertje.

Overigens gaat mijn eigen voorkeur uit naar de PRE en ik heb een heel leuke KWPN. Maar Prince is in Ammerzoden en omgeving een celebrity!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:15

Wat leuk al die Dartmoorfans!
Voor zover ik ze nu ken, zijn het inderdaad engeltjes. Zelfs in de wei met half-verwilderde pony's is er in 1,5 jaar incl. geboorte van veulens (kudde van Wageningen Universiteit) nog nooit iets als agressie op mij gericht geweest. Natuurlijk moet je er niet tussen gaan staan als de een de ander hardhandig corrigeert, maar dat moet je snappen en in de gaten houden. Hengst Remy viel me wel 2x aan, maar dat was beide keren toen ik op mijn hurken vlakbij hem zat en 1. in zijn neus blies (nogal dom en blijkbaar erg onbeleefd bij paarden) en 2. toen ik aan 'zijn' mesthoop zat te prutsen voor een mestmonster (blijkbaar ook niet toegestaan). Toen sprong hij onverwachts richting mij en trok met zijn tanden een pluk haar uit mijn hoofd (ouch!). Anyway, daar zijn ze los dus moet je je aan de regels van de kudde houden. Doe je Remy een halster om, dan is het net een lammetje zo braaf. Ik stak met hem de N206 over op het fietspad met een halstertje alleen, richting zijn hengstige merries nog wel waar hij een tijdje van gescheiden was geweest. Hij gehoorzaamde aan alles wat ik vroeg, dribbelde hooguit een beetje, luid hinnikend naar zijn merries, maar trok niet eens. En dat nog wel tussen de auto's, bussen en vrachtwagens. Toch een schatje dus..
Mijn eigen 1,5-jarige merrie nu (Wonder!) heeft hopelijk ook deze eigenschappen. Ze wordt een koffievosje, net als haar moeder Ulster vd Langewiek. Vanaf haar geboorte tot nu is ze tenminste nog NÓÓIT ergens bang voor geweest! (lees: paraplu's, fietsen, trekkers, naalden, dingetjes op haar rug leggen, en al dit van zeer dichtbij..). Dat belooft wat voor fijne buitenritjes!.. Hopelijk wordt ze groot genoeg voor mij (53 kg, 1.70m).
Iemand ervaring met wat een Dartmoor qua gewicht aankan???? Dus dat het nog wel een beetje redelijk en leuk blijft hè en dat ik er dressuur mee kan rijden, buitenritjes en een sprongetje. Dit vraag ik me al tijden af! Help me!!!
Ik weet dat mennen een goede optie is, maar ik zit er nou eenmaal zo graag op (lekker dichtbij), en mennen moet ik nog helemaal leren en al dat tuig+kar kopen. Anders gaan we wel wat aan de lange lijnen doen ofzo! Voorlopig in ieder geval nog lekker grazen en een beetje wandelen met mijn veulentje.
Per aug/sept verhuis ik haar van Wageningen naar Rijpwetering (de Ripse Ruiters, vlakbij Leiden) naar de jaarlinggroep. Wish me luck!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:04

Dat hangt een beetje van het formaat af. Onze Prince is 1.15 en daar heeft een lichte volwassen dame op gezeten. Mij zou ie ook aankunnen, dat weet ik zeker. Ik weeg 70 kilo.

Ze zijn altijd gebruikt in de mijnen, dus volgens mij zijn ze taai zat! Mennen zouden wij ook wel met Prince willen. Hij is nu één keer in het span geweest, maar jammergenoeg hebben we geen tijd gehad om er meer mee te doen.

Prince is ook compleet verkeersmak. Alles kan er langsheen en met kind op de rug is ie nog voorzichtiger!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:23

Deze is van ons een rasechte kinderpony! Zie het bewijs maar...
Afbeelding

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:07

Wat een geweldig ding!! Hij is ook erg mooi zeg. Ik plaats binnenkort een fotootje van mijn jaarling (tot nu toe precies zelfde kleur).

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:36

Ik vind zelf eerlijk gezegd 1.70 te lang voor een dartmoortje. Je weegt wel weinig maar de verhoudingen zijn zo zoek.
Mijn dochters (vorige eigenaresses van Prince ;) ) hebben ongeveer t/m hun twaalfde op Prince gereden. Beide lichte dames, maar ze werden gewoon te lang (voeten onder buik uit enzo :D ). En even als aanvulling: degene waar Idefix op doelt was zelf maar 1.55m lang en heel tenger gebouwd :o .

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:52

Voor onze Kids zijn wij langzaam maar zeker op zoek naar het liefst een dartmoor. Helaas mag er op onze lieve shettie niet meer gereden worden en zoeken we weer naar de ideale kinderpony. Vindt dit ras geweldig!!! Dus..Ik ga topic ff meevolgen!! Leuk!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 02:05

Prince schreef:
Ik vind zelf eerlijk gezegd 1.70 te lang voor een dartmoortje. Je weegt wel weinig maar de verhoudingen zijn zo zoek.
Mijn dochters (vorige eigenaresses van Prince ;) ) hebben ongeveer t/m hun twaalfde op Prince gereden. Beide lichte dames, maar ze werden gewoon te lang (voeten onder buik uit enzo :D ). En even als aanvulling: degene waar Idefix op doelt was zelf maar 1.55m lang en heel tenger gebouwd :o .

Ja, dat is precies mijn zorg. Mijn zusje heeft toevallig wel precies die maten en zal weinig veranderen. Dus zij kan me ieder geval helpen inrijden haha. Wat er daarna gebeurt en of het een gezicht is, dat zie ik dan wel. Mennen kan ik nog helemaal niet en zal het helemaal moeten leren. Op het moment ben ik er nog geen fan van, maar je weet nooit wat er gebeurt. Over twee jaar zien we wel verder.. In ieder geval kunnen ooit mijn kinderen erop (die ik nog niet heb).
Hier nog een fotoalbum en foto van haar (nu 15 maanden):
http://cid-95a170891bffb7d8.skydrive.li ... moorveulen
Afbeelding

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:36

xxxclau: wat een schatje, mooi kleurtje ook :j