Ik heb een Sweetitch hoody voor mijn tinker. Hij heeft een héle lage en brede halsaanzet. De deken past goed (niet zo fantastisch als zijn Rambo XL winterdeken, maar hij past gewoon normaal dicht en dat is al heel wat!). Enige probleem is dat het halsstuk veel te lang is.
Dit heb ik verholpen door het halsstuk los te halen, dit gaat heel eenvoudig. En mijn moeder heeft het stuk zelf ingekort.
Maar goed, Duncan heeft ook een erg korte nek in verhouding met zijn lichaam. Hij is gewoon niet echt helemaal in verhouding zal ik maar zeggen.
Hij moet net als een veulen altijd met zijn benen uit elkaar staan om gras te kunnen eten, met zijn benen naast elkaar komt hij er niet bij.
Ik denk dat als je een tinker hebt die iets normaler in verhouding is, dat deze deken zeker heel goed zal passen.
Bij ons verderop staat namelijk nog een andere tinker, die heeft ook deze deken, daarbij zit hij echt heel netjes! Daarbij is het halsstuk ook helemaal niet te lang.
Verder vind ik dat de buik genoeg beschermd is, ondanks dat er geen buikflap aan zit. Rond de buik is de deken wat langer, en als je de denkensingels dan wat strakker doet, dan wordt de buik erg netjes beschermd.
Maar ik zou hem gewoon een keer passen, zorgen dat je hem kan terugbrengen. Dan weet je het zeker.
Ik heb ook andere dekens voor mijn tinker geprobeerd, maar die pasten niet eens dicht. Wat dat betreft vind ik deze deken voor brede paarden zeker een goede optie.