Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum, met mijn eerste post.
Ik ben van plan mijn merrie van Amulet/Saros (en Heidelberg) dit jaar te laten dekken. Aangezien de merrie een echte merrie is maar ook schrikkerig kan zijn, zoek ik met name een hele brave hengst. Ik lees in jullie forumposts over Uphill, Oscar, Zjengis Khan; zou dat een goede keuze zijn?
Als de foto's niet duidelijk genoeg zijn dan maak ik z.s.m. nieuwe foto's
Verder zou de hengst een (te) steil achterbeen en een (te) korte hals van de merrie moeten oplossen/verbeteren. Maar het karakter is het allerbelangrijkste. De merrie heeft een aantal jaren geleden een veulen gehad van Orame maar dat paard kan in bepaalde situaties (moéten met rijden, hoefsmit, dierenarts) onbetrouwbaar zijn, is met rijden en op stal verder heel braaf. Dit onbetrouwbare gedrag vertoont de merrie niet. Weten jullie meer te vertellen over Orame of over Amulet en/of Saros. Ik probeer te achterhalen of het negatieve gedrag bij de merrie vandaan komt of toch misschien van Orame?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
Jacqueline
Waarom kom je niet een keertje bij ons kijken? Dan kun je de 4 dekhengsten in levende lijve zien en kunnen we je alles vertellen over het ras.
haha
daar was ik weer essiesilly) allemaal,
uiteraard goeie keus, je zult er geen spijt van krijgen!!! we gaan nu dekken, misschien wel voor jou merrie?